Ghettosocks - Get Some Friends (2006)

Canada
Label: Droppin' Science

1. Socks Is Okay (1:48)
  2. Lapping the Sun (2:23)
  3. Suck It Up (3:06)

met Mr. Bix

4. A Song About Breakdancing (2:51)
  5. Step to a T-Rex (3:10)
  6. Count Sockula Esquire (3:30)
  7. Naturally Nice (3:16)
  8. City Life (3:56)

met Loe Pesci en Classified

9. Read-A-Book (2:48)
  10. Steal from Walmart (2:57)
  11. I Invented Everything (2:59)

met Jabba the Cut

12. Out to You (3:24)

met Apt

13. Comfortable Silence (1:24)
avatar van Chrisseh
Érg lekker album! Beats zijn chill, Ghettosocks is een getalenteerde MC (zij het met een beetje monotoome stem, maar daar heb ik niet veel last van), en leuke teksten. Soms een beetje bragging, maar dan wel met de nodige ironie ( I invented everything).

Een erge aanrader, dit. Zit wat mij betreft tegen de 4,5* aan.

avatar van Chrisseh
Toch die 4,5* gewoon een erg hard album. Ghettosocks is qua rijm echt gewoon erg goed, en hij doet het alsof het hem geen enkele moeite kost.

Waarschijnlijk de beste 'ontdekking' van 2007 van mij. Tot nu toe.

Read-A-Book is trouwens erg goed..

avatar van Rhythm & Poetry
Read-A-Book is een goed nummer, de afsluiter is geniaal ik draai hem net en dacht dat de cd al afgelopen was, had helemaal niet het idee dat die natuurgeluiden van deze cd afkwamen. Step to a T-Rex is ook een leuk nummer.

4* voor dit album leuke beats en een goede rapper.

SinX
Gangster Cover

SinX
Breakdancing is echt een heerlijk nummer

avatar van Korhymes
Ik ben in aanraking gekomen met dit album via Hip-Hop albums die wat meer aandacht verdienen. Ik had het gekozen omdat dit volgens mij een van de enige albums is waarvan ik het meteen al vet vond voordat ik ernaar geluisterd heb
Als eerste, hij heet Ghettosocks. I mean, Ghettosocks! Hoe kom je dr op, geweldig En ten tweede, de album cover. Een madderfakking hond met sunglasses. Held.

Maar goed, de muziek

Het album begint al leuk met Socks is Okay. De old school vocals die lekker gescratched worden op een beat met erg leuke samples zetten de toon voor dit album. Puik intro dus.

Op Lapping the Sun hoor je meteen hoe zn style in elkaar zit. Echt een heerlijke flow, slimme lyrics met een uitstekende rijmschema en een droge monotone stem waar je van moet houden. Tis ook heel leuk als de beat veranderd en de drums erin kicken

Suck it Up valt wel mee. Bix heeft een dope stem, G. Socks komt ook dope maar ik digg de track nog niet helemaal, ik weet niet waarom.

A Song About Breakdancing heeft zoooo'n dikke beat. G. Socks rapt over, raad eens, Breakdancen Door de beat is dit een van de betere tracks vind ik.

Step To A T-Rex is een erg origineel nummer met samples uit Jurassic Park. Het begin is ook zo droog:

I was talking to this chick she said let's go soon
And I was chased by a T-Rex just before noon

Gewoon zomaar Dat vind ik het leuke aan G. Socks, z'n droge humor in zn teksten gemixt met een heerlijke flow. Neem dit stukje bijvoorbeeld uit Naturally Nice:

I made a sweater out of olive leaves
and sent it to your crib with a letter of apology
You prolly framed it on your wall thinking "ah that's peace"
But if you read it backwards you'll see it says "You swallow pee"

Mooi. Het hele album zit vol van dit soort stukjes en je moet het maar beluisteren wil je achter de rest komen Tekstueel komt G. Socks overal dope dus mn favorieten liggen gewoon aan de beats. A Song about Breakdancing, Read-A-Book en Naturally Nice. Een 4 met kans op een verhoging

avatar van Chrisseh
Goede review, als in dat ik er zo'n beetje precies hetzelfde over denk! (En inderdaad, Ghettosocks is een fantastische naam voor een rapper).

Relax
Die clip doet me zo erg denken aan Big Daddy Kane, vooral de manier van rappen.

avatar van Dielie
wow, indrukwekkend plaatje, moeilijk te vinden precies, niks op amazon althans,

avatar van Chrisseh
Als je hulp met zoeken nodig hebt...

Ik kwam er heel toevallig ook vandaag achter dat hij een nieuw album (/mixtape) heeft, ga ik maar eens achteraan (alhoewel, over moeilijk te krijgen gesproken).

avatar van Dielie
iemand die weet waar ik hem kan vinden, via zijn label niks meer

avatar van Dielie
vette plaat, heb hem eindelijk origineel gevonden, fjoe

avatar van Chrisseh
Mag ik vragen waar, en voor welke prijs? Ben wel benieuwd!

avatar van Korhymes
Toch een 4,5. Dit album heeft echt een heerlijke vibe, het blijft geweldig hoe hij iedereen in de zeik neemt en gewoon een heel aparte style van rappen neemt die past bij de aparte beats.

Er is inderdaad een mixtape uit die How to make your dog famous heet, ik heb hem helaas niet kunnen vinden though. Jammer, ik wou dat deze man wat bekender was, dat verdiend hij ook.

avatar van Pooiertje
Een album dat bijzonder lekker wegluistert maar nooit echt ergens geniaal wordt.

avatar van Chrisseh
Dan moet je beter/vaker luisteren

avatar van FlyLo
Pooiertje schreef:

Ik heb eigenlijk net hetzelfde. Leuk album, maar nooit écht spannend of super.

avatar van Chrisseh
Mja, ik denk dat dit album dan ook niet voor iedereen is weggelegd. Het is vooral de humor en de zeer aparte 'swagger' van Ghettosocks die samen met zeer strakke rhymes dit tot een zéér geslaagd album maken. Maar als je de humor en 'swagger' niet 'voelt', dan is het natuurlijk al een pak minder.

avatar van FlyLo
Zit je in hun promoteam ofzo?

Een 3.5 is verre ven slecht hoor..

avatar van Fidelodelientje
Een album zonder echte uitschieters, maar toch erg fijn om naar te luisteren. Ik heb dan ook geen problemen met Ghettosocks' droge manier van rappen.
Favoriete nummers zijn Step to a T-Rex, City Life en Read-A-Book

avatar van Fidelodelientje
Pooiertje schreef:

Dat ja

avatar van kemm
Geniaal is het misschien niet, maar het doet toch wel meer dan gewoon lekker wegluisteren. Eigenlijk zijn alle songs vanaf 'A Song About Breakdancing' t.e.m. 'I Invented Everything' zeer goed. Er zit de nodige variatie en dosis humor in (heerlijke afsluiter hoor), wat dit album erg leuk maakt om op te zetten. De overige tracks doen me wat minder, maar vervelen zeker niet. Dit is hedendaagse hiphop hoe die heden ten dage zou moeten klinken, maar het jammer genoeg te weinig doet.

FlyLo schreef:
Zit je in hun promoteam ofzo?
Ik heb mezelf net aangewezen als directeur ervan

Nah, zonder gekheid, die paar under-the-underground-artiesten waar ik bijna een groupie van ben, die 'promoot' ik wel, ja

Rene1979
Dit is ook waard gepromoot te worden

avatar van Osiris Apis
Leuk album. Ghettosocks is een mc met humor en de beats liggen goed in het gehoor.

avatar van thgryda
Zeker erg nice album dit, pure hip hop

avatar van Chrisseh
Kom er net achter dat I Invented Everything zowel een sample uit de Ghostbusters soundtrack bevat als dat de stem-sample uit Ghostbusters komt. Tof.

avatar van 'rens.
Naar 5* verhoogd. Super toffe raps die technisch ook goed in elkaar zitten. Tracks als 'Steal from Walmart' en 'I invented everything' zijn erg humoristisch.
Beats zijn erg nice en lopen heerlijk in elkaar over. Sample keuze is geweldig

Rechtstreeks mijn top5 in!