Herbie Hancock - Crossings (1972)

Jazz
Label: Warner Bros.

1. Sleeping Giant (24:48)
  2. Quasar (7:25)
  3. Water Torture (13:54)
avatar van jellorum
heerlijk dat deze erbij gekomen is
dit was mijn kennismaking met deze beste man
nu, dit is niet echt hét instap-album bij uitstek van deze man, daarvoor is deze plaat veel te gelaagd, complex en spacy
deze komt dan ook uit de experimentele periode
deze muziek vraagt veel van ons gehoor maar daar krijgen we dan weer veel voor terug
voor durvers........

ontdek ook Maiden Voyage, misschien wel een van dé jazz-albums ever

avatar van jellorum
oja een natuurlijk ook 'Blue Train' van John Coltrane
enjoy

Father McKenzie
@ jellorum, ik ontdekte Hancock door... US3 die zijn Cantaloupe Island wereldberoemd maakten als "Cantaloup", het gesamplede nummer met rap en beats opgeluisterd, ik hield van deze "nieuwe" hippe versie, en nog steeds, maar zo ontdekte ik de kracht van de composities van Hancock, een ware meester.

Maiden Voyage, Empyrean Skies, Speak Like A Child, die kende ik al, maar ook deze bleek weer een grote openbaring, inderdaad méér experimenteel, de eerste songs schurkt zich soms wat tegen Miles Davis' Bitches brew aan, tenminste zo voel ik het toch aan.
Dikke aanrader, en zoals zo vaak stelt Hancock zelden teleur.