Herbie Hancock - Herbie Hancock Quartet (1982)

Jazz
Label: Columbia

1. Well You Needn't (6:26)
  2. 'Round Midnight (6:38)
  3. Clear Ways (5:01)
  4. A Quick Sketch (16:24)
  5. The Eye of the Hurricane (8:03)
  6. Parade (7:56)
  7. The Sorcerer (7:18)
  8. Pee Wee (4:32)
  9. I Fall in Love Too Easily (5:53)
avatar van DeWP
Zo'n nummer als Wel You Needn't is geweldig. Heerlijk virtuoze solo's, ook door Herbie. Maar verschillende andere stukken kakken in, en het nadeel van Herbie is dan toch dat hij een manier van soleren heeft die wat "schokkerig' is, niet lekker doorloopt. Maar toch, al met al geen slecht album, zeker niet.

avatar van DeWP
ps: ik moet nog wel natuurlijk vermelden dat ik geen andere muzikant ken die zoveel verschillende stijlen heeft gespeeld en verkend, en dat is echt wel een verdienste van Herbie!

avatar van Larzz
Geweldige plaat. Virtuoze muzikanten. De jonge Wynton Marsalis speelt de pannen van het dak. En wat een geweldige drummer is die Tony Williams toch. Goed vet geluid. Strakke productie. Mooi werk.