De Pre Historie 1990 (2001)

Alternatieve titel: De Ultieme Millenniumreeks: De Jaren 90

Belgiƫ
Label: EVA

1. Londonbeat - I've Been Thinking About You (3:50)
  2. Dusty Springfield - In Private (4:19)
  3. Michael Bolton - How Am I Supposed to Live Without You (4:14)
  4. Clouseau - Daar Gaat Ze (3:48)
  5. Matthias Reim - Verdammt Ich Lieb' Dich (3:39)
  6. Gary Moore - Still Got the Blues (For You) (4:10)
  7. Vaya Con Dios - What's a Woman (3:53)
  8. Erik Van Neygen & Sanne - Veel Te Mooi (3:31)
  9. Kim Appleby - Don't Worry (3:30)
  10. MC Hammer - U Can't Touch This (4:16)
  11. Bart Kaëll - Zeil Je voor het Eerst (4:10)
  12. Mecano - Hijo de La Luna (4:20)
  13. Beverley Craven - Promise Me (3:35)
  14. Something Happens - Parachute (4:28)
  15. De Kreuners - Ik Wil Je (3:25)
  16. Snap! - The Power (3:47)
  17. Isabelle A - Hé, Lekker Beest (3:26)
  18. Paula Abdul - Opposites Attract (3:44)

met The Wild Pair

19. New Kids on the Block - Step by Step (4:28)
  20. Deee-Lite - Groove Is in the Heart (3:52)
Haha, Isabelle A. Daar had ik dan weer een zwak voor destijds. Ze had een paar jaar later nog een hitje waarvan ik de naam kwijt ben. Ook erg leuk. Helaas is ze in NL (ze was Belgische) nooit echt doorgebroken.

Verder erg veel jeugdsentiment. Uitschieters hier zijn wat mij betreft Dusty Springfield, Kim Appleby, Something Happens en Deee-lite. Van Opposites Attract heb ik nog de 7".

Michael Bolton is daarentegen niet om aan te horen.

Er staan op deze editie inderdaad nog wat aardige dingen. Ik ken er niet alles van....
Uitschieters zijn Deee-Lite en Mecano voor mij.

Ik heb even gegoogled en de andere hit van Isabelle A was 'Je Kan Altijd Op Me Rekenen'. Over guilty pleasures gesproken.

Deee-lite
Mecano
Clouseau, Snap!

herman schreef:

Michael Bolton is daarentegen niet om aan te horen.
En toch maar 1.5*?

Die uitschieters zijn ook maar 3,5* tracks ofzo. Ik geef verzamelaars sowieso lagere stemmen, omdat meestal enige coherentie ontbreekt. Daarbij denk ik niet dat ik er heel blij van wordt als ik al deze nummers achter elkaar moet luisteren.

herman schreef:
Goede uitleg, ik ben overtuigd. Vind het ook vaak moeilijk om een score te geven aan verzamelaars. Soms neem ik het gemiddelde van alle tracks apart, dat geeft ook niet vaak een hoge score .

avatar van Tribal Gathering
Mijn hemel, wat staat hier een troep op. Twee van de ergste platen aller tijden hebben hier een plek op gekregen. How Am I Supposed to Live Without You en Verdammt Ich Lieb Dich. Ik krijg zelfs nu nog rillingen als ik ze voor de geest haal. Die van the New Kids on the Block is een wereldnummer in vergelijking met deze twee.

Gelukkig is niet alles slecht. Parachute en Groove Is in the Heart zijn prima nummers en ook In Private, Still Got the Blues en Hijo de la Luna zijn meer dan aardig.

avatar van Dielie
'Verdammt Ich Lieb' Dich' is toch fantastisch

avatar van kaztor
aERodynamIC schreef:
Uitschieters zijn Deee-Lite en Mecano voor mij.

Daar ga ik in mee, maar ik vind Beverly Craven's nummer ook wel aardig, hoor.

avatar van LucM
Het nummer van Vaya Con Dios vind ik gewoon prachtig, die van Londonbeat, Dusty Springfield, Clouseau, Gary Moore en tracks 12 t.e.m. 16 vind ik ook meer dan behoorlijk. "Hé, Lekker Beest" van Isabelle A is een guilty pleasure zoals ik elk jaar wel enkele heb.
Niet aan mij besteed : Paula Abdul, New Kids on the Block en vooral Michael Bolton.

avatar van Cerclezot
Dit moet zowat mijn eerste muziek zijn (was toen pas 4 jaar). Voor het nummer van Erik Van Neygen en Sanne Veel te mooi heb ik altijd een zwak gehad. 3 sterren

avatar van Pietro
What's a Woman van Vaya Con Dios is een van de mooiste popliedjes die ik ken, maar ook Hijo de la Luna van Mecano scoort hoog bij mij. Hoewel ik geen liefhebber ben van rustige nummers, zijn dit juist twee prachtige uitzonderingen. Verder vind ik deze compilatie erg wisselvallig, met de bijdragen van MC Hammer, Londonbeat, Something Happens en Beverly Craven als andere hoogtepunten.