Jukka Tolonen - Summer Games (1973)

Finland
Jazz / Rock
Label: Love

1. Wedding Song (4:50)
  2. A Warm Trip with Taija (8:45)
  3. Impressions of India (5:27)
  4. Thinking of You in the Moonshine (6:28)
  5. Summer Games (5:25)
  6. See You (Missing My Crazy Baby) (3:36)
avatar van Mssr Renard
Prachtige scandinavische folkrock/progrock/jazzrock uit Finland.
Jukka is bekend van zijn werk bij ondermeer Wigwam en Tasavallan Presedentii, maar staat hier behoorlijk zijn eigen mannetje als composer, waarbij hij folk- en wereldinvloeden uit verschillende delen van de wereld in zijn muziek laat terugkomen.

Hij speelt (uiteraard) gitaar, wat synth en percussie en laat zich vergezellen door een bont gezelschap topmuzikanten uit de Finse scene:
Pekka Pöyry (fluit, saxofoon0, Heikki Virtanen (contrabas, bas), Seppo Paakkunainen (fluit), Esko Rosnell (drums, percussie), Juhani Aalto (trombone), Reino Laine (drums), Erik Danholm (fluit), Erkki Koskimo (trombone).