Keef Hartley Band - The Time Is Near (1970)

Blues / Rock
Label: Deram

1. Morning Rain (3:02)
  2. From the Window (3:30)
  3. The Time Is Near (10:12)
  4. You Can't Take It with You (7:21)
  5. Premonition (4:26)
  6. Another Time, Another Place (2:37)
  7. Change (4:02)
avatar van captain scarlet
Fijn album van een wat onderschatte en onterecht vergeten band. . Verdient alleen al 4 sterren voor het voortreffelijke "The Time is Near"

avatar van Mssr Renard
Keef Hartley (drummer, bandleider) levert hier een heerlijke plaat af, die ern mooie, veelzijdige mix is van jazzrock, funk, soul en bluesrock. Een blazerssectie, groovende ritmes, goede soulful leadzang, sterke composities. Gewoon een fijne plaat, met een fantastische leadsong (lekker lange gitaarsolo, plus trompetsolo en drumsolo).

Ik vind het overigens best uniek, trompetsolo's in de rock. Blazers in de rockmuziek was wel een 'ding' rond deze tijd (Chicago, Blood Sweat & Tears, IF). Maar binnen deze band gaan de heren goed los op de trompet, saxofoon etc., zoals op het jazzrockmonster You Can't It with You.

Voor de liefhebbers: Gary Thain speelde hier bas, voor hij naar Uriah Heep verhuisde.