Nitzer Ebb - That Total Age (1987)

Electronic
Label: Geffen

1. Fitness to Purpose (5:04)
  2. Violent Playground (3:50)
  3. Murderous (5:44)
  4. Smear Body (5:50)
  5. Join in the Chant (6:04)
  6. Alarm (3:42)
  7. Let Your Body Learn (2:49)
  8. Let Beauty Loose (2:24)
  9. Into the Large Air (4:14)
  10. Join in the Chant [Metal Mix] * (5:16)
  11. Fitness to Purpose [Mix Two] * (4:57)
  12. Murderous [Instrumental] * (5:04)
Eén van de mooiste EBM-cd's die ik tot zover gehoord heb! Dit kan al tippen aan Front 242. Favorieten zijn Join in the Chant, Murderous en Smear Body.

thejazzscène
Helemaal mee eens. Dit is nog eens kwalitatief hoogstaande industrial. Murderous en join in the chant worden tegenwoordig trouwens ook meer en meer gebruikt in djsets. Front 242 vinden sommige mensen heel goed maar ik vind die muziek niets speciaal.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Geweldige energie dit album, draaide ze vroeger veel in een swingcafe bij ons, en heeft me menig zweetdruppel opgeleverd.
Geweldige oude EBM dance.
Fav : Let Your Body Learn, Murderous, Let Beauty Loose

RPvanDam
Eerste keer dat ik echt enthousiast was over EBM/electronische muziek. Hard en simpel, een soort opgevoerde en versnelde versie van Deutsch Amerikanische Freundschaft. Destijds verschenen als dubbele 12" in een aparte hoes van geribbeld karton, en redelijk grijs gedraaid. Murderous blijft een tijdloze track.