GMB - This Is Not an Album, This Is A... Phase (2007)

Label: Naked Truth

met Marilva

6. Black Woman (5:08)
  7. Nomads (3:59)

met Mr. Focus

8. Back in the Days (4:56)
  9. Beautiful Day (4:44)

met Laise

10. Blood, Sweat & Tears (3:10)
  11. New Day (0:59)
  12. Phase (4:53)
  13. Riderdamn (4:11)
  14. I Am (11:09)

met Jose Mendes

15. Love Don't Live (4:43)

met Concrete

16. Crazy (3:13)

met Unknown

17. Sunday Blue Sky (3:59)
  18. Nothing More to Say (2:27)
avatar van waxs
Ik vond het persoonlijk allemaal té soft, niet echt mijn ding. Naar zijn bijdrage op Mystery Repeats veel belovend maar maakt voor mij die belofte niet waar.

ik heb het album thuis liggen en weet ook nog niet zogoed wat ik er mee aan moet, ondanks dat het niet slecht klinkt

Het klinkt te veilig, check zijn bevlogen optreden bij de grote prijs op fabchannel.. Een live-cd lijkt me beter voor de intensiteit en geloofwaardigheid van zijn teksten.
Maar toch een zeer positief debuut.

avatar van Lukaz
Zijn concert op fabchannel is de rede dat ik dit album te pakken moet zien te krijgen. GMB straalt live een heerlijke positieve vibe uit; dit soort muziek bevalt me wel

avatar van Lukaz
Ik heb in de tussentijd het album besteld en nu al meerdere malen beluisterd. Het album is inderdaad redelijk soft, vooral in vergelijking met zijn live-preformance. Wel jammer eigenlijk. Ondanks dit ben ik toch positief over het album. Goede teksten, zang die op zich wel in orde is en over het algemeen rustige producties. Wat is Sunday Blue Sky toch een heerlijk nummer!

avatar van waxs
Vanavond ga ik hem zien in het voorprogramma van Jeru The Damaja, ben benieuwd hoe dat uitpakt, de CD vond ik erg telleurstellend.

avatar van waxs
Mwah, ik vond hem live niet echt goed... Ik heb er een stukje aan gewijd in me "recensie" over het optreden van Jeru.

witness
Belachelijk goed album, 5*.

avatar van Peojuzi
Heerlijke muziek dit 5*

Na bijna een jaar toch nog even stemmen op deze. Uiteindelijk toch een lekker album.

Relax
Serieus dat voorkantje, ik dacht dat hij zo zat met een pistool in zijn hand.

Eigenlijk on-Hollands goed

Relax
Klinkt wel lekker ja, beetje haastige flow helaas.

En teveel accent...

gmb is echt flex, ik was laatst bij een concert waar sotu the traveller ook draaide. hij draaide echt flexxe reggae maar kan het nergens meer terugvinden? iemand nog ideetjes?

avatar van MAS
MAS
Klinkt dit een beetje als deze sessie?

101BARZ :: : Wintersessie 2010 - GMB

avatar van Nr.4
Een van m'n favorieten van NL bodem. Album sleurt me echt mee vanaf de opening tot het einde, toffe mc/zanger, die ook nog tof produceert. Ben benieuwd naar nieuw materiaal.

avatar van Shelter
Mijn probleem met het album is zijn accent, je hoort overduidelijk dat het een Nederlander is.
Het irriteert soms enorm, het is zeg maar niet een klein beetje accent of zo.
Ook vind ik zijn flow een beetje hakkelig vooral in Johnny. De producties daarentegen zijn wel erg nice en afwisselend. Album duurt ook wat lang, luister het vrijwel nooit in 1x af.
Altijd wat nummers en dan zet ik het af.