The Afghan Whigs - Unbreakable (2007)

Alternatieve titel: A Retrospective 1990-2006

Label: Elektra

1. Retarded (3:26)
  2. Crazy (4:06)
  3. Turn on the Water (4:19)
  4. Debonair (4:15)
  5. I'M a Soldier (4:22)
  6. 66 (3:25)
  7. Be Sweet (3:39)
  8. Come See About Me (3:48)
  9. Uptown Again (3:13)
  10. What Jail Is Like (3:31)
  11. Magazine (3:21)
  12. I'm Her Slave (3:00)
  13. Going to Town (3:18)
  14. Gentleman (4:10)
  15. Let Me Lie to You (4:36)
  16. John the Baptist (5:37)
  17. Crime Scene, Part One (5:57)
  18. Faded (8:24)
Ik kwam er vandaag bij toeval achter dat deze band blijkbaar dit jaar een verzamelaar heeft uit gebracht.

En hij is zeker de moeite waard.

avatar van grovonion

avatar van c-moon
Ah.. dat wist ik ook niet !
Goh, misschien koop ik em wel, maar feit is, 'k heb de reguliere albums, dus..... als ik de verzamelaar koop is het puur uit symphatie voor Greg & Co en voor "de muziekcollectie", voor de "volledigheid"

grovonion schreef:
Maarrrr ... een nieuw album was leuker geweest...

Volgens mij zit hij in de studio met Mark Lanegan, voor een nieuw project.

avatar van snarf349
dat is knap waardeloos, het beste whigs nummer ( my curse van gentleman ) staat er niet op. dat wordt dus nummer 19 op deze verder meer dan uitstekende verzamelaar.

deric raven schreef:
Volgens mij zit hij in de studio met Mark Lanegan, voor een nieuw project.

The Gutter Twins toch? Daar is al jaren sprake van volgens mij, maar er gebeurt vrij weinig

avatar van Klumpie
Ruby1966 schreef:

Album is af en wordt begin 2008 gereleased

Ruby1966
Finally! Dat is goed nieuws..ik las het net ook.
Het album gaat Saturnalia heten.

Dat is zeker goed nieuws; Mark Lanegan is wel echt een held, en ik vind zijn aandeel bij Twilight Singers dan ook te klein.
Wat een goed vooruitzicht.

djeffibrelich
wie deze heeft toegevoegd is een held!

hij was allang al uit deze verzamelaar en ik wou em nog toevoegen maar wist niet hoe.

vorig jaar waren de afghan whigs even bij elkaar gekomen om 2 nieuwe liedjes voor deze verzamelaar te schrijven, magazine en i'm a soldier.

die eerste is wat mij betreft een van de mooiste die dulli ooit geschreven heeft.

prachtverzamelaar voor wie zich nog moet verdiepen in the afghan whigs.

ps. het album van the gutter twins (lanegan&dulli) komt idd volgend jaar uit.
ik kan iig niet wachten.
hun samenwerking op de laatste ep van the twilight singers (a stitch in time)was geweldig.

c-moon schreef:
Ah.. dat wist ik ook niet !

hij is het geld voor het prachtige ''magazine'' alleen al waard.

grovonion schreef:
Maarrrr ... een nieuw album was leuker geweest...

komt er ook wel aan hoor, wacht maar tot dulli klaar is met the twilight singers.

voor de geinterreseerden, hier kan je een hartverwarmend clipje zien waar greg dulli en ex whigs bassist john curley voor het eerst in 8 jaar weer samen op podium spelen.

als dat geen goed teken is.

djeffibrelich vind mij een held, dank je wel.

u bent een held meneer.

dat je het weet , leon.

Sinds ik Twilight Singers live gezien heb, ben ik helemaal om, al vind ik Gentlemen absoluut het beste album, en die luister ik na het concert alleen maar meer.

avatar van itchy
Wellicht dat naar aanleiding van deze verzamelaar mensen hun licht ook eens op de andere Wigs-platen dan Gentlemen laten schijnen, want ook die zijn de moeite waard. Bij "het beste van" werden op één stem na (de mijne ) alleen maar nummers van die plaat gekozen, en dan ook nog maar drie verschillende. Ik vindt dat de overige platen enigzins worden ondergewaardeerd (of onbekender zijn). Congregation en Black Love zijn wat mij betreft van hetzelfde nivo.

deric raven schreef:

die leuke set op pinkpop

en itchy je hebt helemaal gelijk , je hoort altijd dat ''gentlemen'' het hoogtepunt is van de whigs terwijl greg dulli in mijn ogen alleen maar beter is geworden.

sowieso vind ik dat vele nummers van ''black love'' zich kunnen meten met die van ''gentlemen''

vooral ''faded'', die gellukig niet ontbreekt op deze verzamelaar.

Qua nivo ben ik het niet helemaal met je eens Itchy, wel vind ik dat men dan ook naar Powder Burns van Twilight Singers mag luisteren, die heeft ook wel het nivo van Congregation en Black Love.

ijzersterke plaat

avatar van itchy
De enige keer dat ik op Pinkpop ben geweest speelden de Smashing Pumpkins, en direct daarna Afghan Wigs. Pumpkins waren toen zo'n beetje op hun hoogtepunt (tussen Siamese Dream en Mellon Collie) en speelden niet slecht maar wel volledig op de autopilot. Daarna kwamen de Wigs en het verschil was navenant. Zoveel meer klasse en bezieling...

waar is miles iz ded?
ze mogen doen wat ze willen met een verzamelaar, en ze mogen een hitje hier of een singletje daar vergeten, maar don't forget the alcohol, ooh baby, ooh baby... don't forget the alcohol

djeffibrelich
hahaha, dat is een goeie.
anders luister je toch gewoon naar ''congregation''?

avatar van SirNoodle
ik vind de versie van revolution come and gone (verzamelcd) / turn on the water maxi iets beter... maar blijkbaar is die niet zo bekend

djeffibrelich
je bedoeld waarschijnlijk ''rebirth of the cool''?
die versie van ''miles iz dead'' ken ik wel en ik vind die ook beter.

avatar van SirNoodle
nee, ik bedoel nog een derde versie, die vrij gelijk loopt met de congregation versie maar voor mij gewoon beter klinkt. De congregation versie vind ik soms pijnlijk aan de oren en is er wat teveel met het geluid gespeeld (volgens mij), de versie die ik bedoel klinkt meer als een soort studio live-outtake. Enkel ooit gevonden op een grunge-verzamelcd, en daar staat vermeld dat het de versie is van de cd-maxi van 'turn on the water' maar die heb ik zelfs nog nooit gezien.

het is geen hemelschokkend verschil in versies, maar om één of andere reden vind ik de ene versie geweldig, en de ander net niet goed genoeg.

die rebirth of the cool versie vind ik trouwens wel leuk als 'alternatieve' versie, maar het blijft een soort 'remix' van een steengoed nummer.

djeffibrelich schreef:

ps. het album van the gutter twins (lanegan&dulli) komt idd volgend jaar uit.
ik kan iig niet wachten.

4 maart komt het album Saturnalia uit.
En op 23 februari staan The Gutter Twins in De Melkweg.
Heb kaartje besteld

djeffibrelich
ik ben d'r ook (wordt een heerlijk begin van het jaar voor me, eerst gutter twins in amsterdam , daarna een maand later the cure in rotterdam).
en die plaat wordt gewoon blind gekocht.

Ik zie dit album helaas nergens liggen. Toch wel een zeer geslaagde verzamelaar; al springen voor mij de nummers van Gentleman er wel uit.

avatar van vin13
[quote]SirNoodle schreef:
waar is miles iz ded?

Die mis ik ook, maar ik heb deze op een SubPop verzamelaar gelukkig wel staan.