Guru Guru - Känguru (1972)

West-Duitsland
Label: Brain

1. Oxymoron (10:33)
  2. Immer Lustig (15:37)
  3. Baby Cake Walk (10:57)
  4. Ooga Booga (11:11)
Kanguru?

Vanwaar halen ze het in godsnaam?
Bij dit soort muziek maakt dat geen zier uit zeker, voor mij toch niet in ieder geval.
Net een eerste keer deze volledig gehoord. Wat kan je hier eigenlijk over zeggen? Je hoort het volgens mij graag of niet. Zo moelijk lijkt het me toch niet om dit te luisteren, het zijn gewoon lange uitsgeponnen rock-nummers met weinig of geen structuur en wars van alle conventionele uitgangspunten van de muziek in die tijd en eigenlijk ook nog van deze tijd als je het mij vraagt. Klinkt bijzonder fris moet ik zeggen.
Beste nummers? 1 en 3

avatar van jellorum
Deze is wel een echt genot om te luisteren.!!
beste krautrock tot nu toe..

avatar van Jazper
Inderdaad een leuke plaat

Het gebrek aan structuur en de relaxte sfeer bevallen me wel.

avatar van jellorum
Soms heb je van die platen die je vanaf de eerste keer goed vindt. Dat had ik ook met deze, toch nogal een ontoegankelijk plaatje toch met 4 lange nummers, die nergens een zweem van structuur mee hebben,maar waar altijd toch wel voldoende spannends gebeurt. Je vraagt je ook lichtjes gefrustreerd af wat ze nu toch bedoelen met die titels? Immer Lustig?, ja ik wel maar verder?
Nu doet dat er voor mij eigenlijk niet zoveel toe. Velen hebben de neiging om ook dat tot op de bodem uit te spitten. Laat het deze keer mensen, deze plaat moet je gewoon luisteren. Leg ‘m op, dim het licht en ga op de bank liggen met de ogen toe en laat je overspoelen met deze klankenbrij.

Waar de adoratie van velen voor UFO vandaan komt begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed, Kanguru brengt je veel meer dan die plaat in een extase waar het lekker toeven is.
Na Cottonwoodhill toch wel beste plaat in zijn genre, ja zelfs beter dan de vroege platen van Can (waarvan ik weliswaar niet alle nummers ken maar toch zo een ¾).

avatar van matthijs
binnenkort live in de Melkweg!