I.O.S - Open (2007)

Label: CNR

1. Open (4:11)
  2. Laatste Trein (4:57)
  3. Hoofd Onder Water (4:25)
  4. Bang (3:13)
  5. M'n Leven van Mij (4:05)
  6. Wakker (4:14)
  7. Morgen (3:26)
  8. 1x Vallen (3:59)
  9. Het Wachten Waard (3:20)
  10. Lichtjaren (3:59)
  11. De Wereld Draait Door (4:26)
  12. Wacht op Mij (7:09)
  13. Altijd Wel Iemand * (3:50)
  14. Hoe het Voelt * (4:04)
  15. Uit de Schaduw * (3:52)
  16. Meer van Jou * (4:02)
avatar van vigil
Weer een goede nederpop plaat van IOS. Wordt eens tijd voor een echte doorbraak voor deze mannen.

Anoukkk
Dit is weer een mooi album met een paar goeie nummers erop.
De nummers Bang en Open spreken mij erg aan.
Bang is een beetje een rocknummer, en die vind ik beter dan de langzame nummers van I.O.S

Dit album krijgt een 3.5 van mij

avatar van oruiz
paar lekkere nummers. ik geef dit een 3,5

Ben gisteren naar een optreden van hun geweest en het was echt super goed! Moet deze cd nog wel kopen maar de liedjes die ze daarvan speelden waren heel mooi.

avatar van Rinus
Een geweldige opvolger van het ook al zo goede album "4". Erg gitaar gedreven, met soms erg originele riffs, en erg mooi geproduceerd. Eigenlijk alleen maar sterke nummers, en een goede mix van rockers en (semi) ballades. Zanger Joost Marsman heeft een hele prettige, en herkenbare stem.
Het nummer "Laatste trein" is echt een geweldenaar. Na het laatse nummer "Wacht op mij" komt er na enige tijd nog een hidden track.. Een dikke 4 sterren van mij.

avatar van Kos
Kos
Ik ken ze eigenlijk vooral als mennekes bij Albertus Magnus in Groningen vroeger, maar ik moet zeggen: Hoofd onder water is een prima single.

avatar van Roelio87
Dit is echt een geweldig album. Mijn favorieten van de nederlandstalige muziek waren altijd Acda & De Munnik en Blof maar na het album 4 heeft IOS zich met dit album zich daar zeker bijgevoegd. Elke liedje is eigenlijk wel lekker. Met een paar supertracks erop zoals: Open, Hoofd Onder Water, Bang en Morgen. Topalbum, een echte aanrader voor mensen die van nederlandstalige muziek houden!!

Berichten verplaatst naar I.O.S

Goede Nederlandstalige bands na De Dijk en De Scene zijn er niet zo heel veel. De valse start van IOS met Voltooid Verleden Tijd is ruimschoots vergeven met dit fantastische album. Er gaan geruchten dat ze zijn gestopt, dit doen ze dan op hun hoogtepunt.
Echt een aanrader voor wat betreft een goede Nederlandstalige popband.

avatar van Gommans
Werelds, echt een prachtplaat

avatar van aphexfreak
jammer dat ze gestopt zijn, ze waren duidelijk op de goede weg.

Idd jammer dat ze gestopt zijn, deze plaat luistert lekker weg, goede songs. Gewoon goede popmuziek *4.0

avatar van vigil
Ik had vandaag mijn IOS dag en heb alle 5 de studio-albums keurig achter elkaar opgezet.

IOS wordt wat onderschat op deze site. Behalve deze plaat dan want die heeft een uitstekend gemiddelde en dat wekt bij mij wel wat verbazing. Prima plaat hoor maar toch ook vooral een herhalingsoefening van het vorige album 4.

avatar van Edgar18
vigil schreef:
Ben je het aan het einde dan niet kotsbui? Vijf albums achter elkaar van één artiest is me echt teveel van het goede. Zelfs als het een persoonlijke favoriet betreft.

Edgar18 schreef:

Doe ik eigenlijk nooit maar nu dus een keer wel omdat ik ze tegen kwam in een cd van mij cd van jou verhaal. Ze waren stuk beter dan dat ik ze me herinnerde en de neiging tot kotsen heb ik niet gehad.