Magik Markers - Boss (2007)

Label: Ecstatic Peace!

1. Axis Mundi (6:23)
  2. Body Rot (2:19)
  3. Last of the Lemach Line (8:59)
  4. Empty Bottles (4:32)
  5. Taste (4:21)
  6. Four / the Ballad of Harry Angstrom (5:22)
  7. Pat Garrett (4:08)
  8. Bad Dream / Halford's Beat Suite (4:12)
  9. Circle (3:15)
avatar van itchy
In vergelijking met het oudere werk van Magik Markers is dit een verrassend toegankelijke plaat. Afgewerkte nummers, waarin het duo perfect op de lijn tussen chaos en ordening balanceert, waardoor een zenuwslopend spannend geheel is ontstaan. En: prachtige ballads! Empty Bottles en Bad Dream/Halford’s Dream Suite zijn ijzingwekkend mooi en behoren tot de beste songs die ik dit jaar hoorde. Deze erg sterke plaat is werd geproduceerd door Lee Ranaldo.

Sietse
Door dat nettere toegankelijkere vind ik het eigenlijk minder leuk.

Geef mij maar die releases van Not Not Fun enzo.

Twijfel tussen 3 en 3,5

Sietse schreef:
Door dat nettere toegankelijkere vind ik het eigenlijk minder leuk.

Daar was ik eerlijk gezegd ook bang voor, maar nu ik 'm een tijdje in huis heb vind ik het dus een heel sterk album. Het klinkt nu meer "echt" dan hun andere dingen, die ik vaak toch een beetje te geforceerd vond.

Ik heb er 4 sterren voor over, met kans op een extra ster, mocht het een blijvertje zijn.

avatar van Bart
Geef mij deze toegankelijkheid maar. Af en toe zijn ''chaos''-platen best leuk, maar over de gehele lijn luister ik daar veel minder vaker naar. Deze nieuwe plaat is misschien toegankelijker, maar gaat - denk ik - veel langer mee! Erg goede plaat!

paranoidandroid
Body Rot!

Antagoon
Aangename verrassing, erg goed dit! Ze lijken muziek te willen maken, i.t.t. sommige van dit soort bandjes waar de focus ligt op het 'kijk mij eens onwijs apart zijn' (ik ben fervent Deerhoof-hater). Balans is ook goed, niet alleen maar tegentonen en feedback. 4*

avatar van Paap_Floyd
Goh, wat een mooie plaat. Op Primavera vond ik het allemaal maar wat zo-zo geloof ik, maar dit stemt me verrast!

Vaker beluisteren.