Smif-n-Wessun - The Album (2007)

Label: Duck Down

1. See the Light (3:56)
  2. Gotta Say It (3:15)

met Chuckii Star

3. Trouble (3:41)
  4. K.I.M. 2000 (2:53)

met The Loudmouf Choir

5. P.N.C. 4 Life (4:06)
  6. Gangster's Prayer (3:51)

met Million Styles

7. Stomp Thru (3:17)

met Joell Ortiz en Rock

8. Who Gonna Save Us? (3:49)
  9. Still Fighting (3:06)
  10. Yeah (3:55)
  11. Movie (3:57)
  12. Can't Stop (3:52)
  13. I Can't Feel My Face (3:15)

met The Loudmouf Choir

14. Still Here (2:55)
avatar van MJ_DA_MAN
Als het album op hetzelfde niveau is als die eerste single, wordt dit de grootste flop van het jaar.

avatar van Seedorf
Idd..de single belooft weinig goeds

avatar van psychonaatje
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die clip doet me aan Diddy denken (qua sfeer die er wordt neergezet).

Relax
Luister naar de tekst en lees de titel van het nummer.
Het nummer gaat erover met welke onderwerp je een hit kan maken.

avatar van psychonaatje
Oke, ik zag alleen de clip.

Artifact
Nee oke, maar toch moest ik spontaan aan Jay-Z denken en dat is niet echt positief bedoelt.

avatar van Conway Twitty
Smif-N-Wessun.... wie zit hier op te wachten?
Denk eerlijk gezegd dat ik nog meer benieuwd ben naar de nieuwe Mobb Deep.

avatar van MJ_DA_MAN
De nieuwe van Mobb Deep kan nog wel even duren gezien Prodigy voor drie jaar de bak in gaat (of al zit).

Ja, hij zit al.

Luister hem nu pas voor de eerste keer. Track 1 gebruikt dezelfde sample als een track op Silent Knight's album. Dope sample.

avatar van MJ_DA_MAN
Stomp Thru is gelukkig al een (heel) stuk beter.

Harco
Toen jullie zo negatief zaten te doen over die "Diddy-track," dacht ik dat jullie het over Stomp Thru hadden, omdat daar het clip-icoontje achterstaat! Ik denk al: zijn jullie gek?!

avatar van psychonaatje
Haha, nee, ging over Gotta Say It.

Niks wereldschokkend, gewoon een plaat die lekker weg luistert... 3,5*.
Stomp is ontegensprekelijk het beste nummer voor mij. Joell owned de track wel volledig!!

Toch een meevaller.

Stomp Thru is een van de tracks van het jaar. Tek en Steele spitten fire op die track, maar dat kan ik lang niet van de rest van de nummers zeggen. Op een paar nummers komen ze erg ongeïnspireerd over en rappen ze alsof ze ertoe gedwongen worden. Toch ben ik nog redelijk positief over de uitkomst.

Tracks als Still Here, P.N.C. 4 Life, K.I.M. 2000 en Gangster's Prayer mogen er zeker wezen, en hierop laten Tek en Steele horen dat ze nog steeds kunnen rappen. Trouwens, ik ben al geen Loudmouf Choir-fan, maar hier verkrachten ze I Can't Feel My Face toch wel heel erg.

3* voor nu, maar kan nog een 3,5* in gaan zitten.

tuktak
een album wat er verder niet echt toe doet. gaat op in de massa.

avatar van Sjoerd_
K.I.M. 2000:

Zooooo jammer van die clap. What were they thinking?