Stacy Epps - Ruff Draft (2006)

Soul / Hip-Hop

9. Muthaland (4:30)
  10. Miuzik (3:26)
  11. Peace (1:26)
avatar van waxs
Over een lijst aan goede producers gesproken. Ik noem een Madlib, een J Dilla en een Dr. Who Dat? Do i need to say more? Stacy Epps is bekend van haar bijdrage aan o.a. het Madvillain album. Ik ben erg benieuwd naar deze plaat.

Gekkenhuis
Deze dame had het voorrecht om op Madvillainy een gastbijdrage te leveren, wat redelijk goed uitpakte en ook op haar eigen ding doet ze het niet onaardig.

Ik vind het een nogal futuristisch geluid hebben, vooral op de Madlib producties (Muthaland’s productie is weer opnieuw gebruikt door Madlib op Funny Money van hemzelf en Talib Kweli) en op die van Jneiro Jarel vind ik de combinatie van zang en beat verrassend uitpakken. Beste nummers zijn degene waarop ze zingt, want dat kan ze wel degelijk. Favoriet is Smoky Mirror: prachtig gezongen.

3.5*

avatar van levenvergeten
Muzikaal is het erg interessant en doet het me bij vlagen een beetje denken aan iemand als Georgia Anne Muldrow. Helaas is het als geheel veels te rommelig, wat niet vreemd is gezien de titel van deze EP (?), waardoor het muzikaal nergens echt spetterend wordt. Hoogtepunt is het korte, maar zeer sfeervolle 'Smoky Mirrors', dat smaakt naar meer. Ik ga maar eens haar volwaardige plaat checken.
Hiervoor vooralsnog 3*