Grip Inc. - Incorporated (2004)

Label: Steamhammer

1. Curse (Of the Cloth) (5:03)
  2. The Answer (4:48)
  3. Prophecy (4:12)
  4. Endowment of Apathy (4:27)
  5. Enemy Mind (4:25)
  6. Skin Trade (3:24)
  7. (Built to) Resist (3:06)

met Apocalyptica

8. The Gift (4:18)
  9. Privilege (3:49)
  10. Blood of Saints (5:04)
  11. Man with No Insides (5:31)
nieuwe cd van grip inc. leuk leuk. klinkt weer vet! na1999 dacht ik dat deze gasten nooit meer een cd zouden uitbrengen. dat ze uit elkaar waren. maar neej ze zijn na 5 jaar terug met een nieuw album. en nog erg vet ook! 4*

m'n eerste kennismaking met Grip Inc. Het was wel raak zal ik zeggen. De spetterende trash metal van grip sprak mij al meteen erg aan.
4.0*

avatar van notsub
Ik volgde deze band voornamelijk vanwege een zekere Dave Lombardo, maar Grip Inc. heeft duidelijk meer te bieden. De zanger geeft de Thrash Metal een hardcore randje en doet dat precies goed. Zo ontstaat er een originele totaal sound. Deze zanger is helaas recent overleden.... Op deze CD hoor je af en toe ook nog een Spaanse gitaar langskomen, wat wel grappig klinkt. Verder is het gewoon beuken en thrashen.

avatar van vielip
Vet album! Beetje een nakomertje in de discografie van de band op de één of andere manier. Het album klinkt waanzinnig vind ik. De productie laat het album echt heerlijk knallen. Zanger Chambers (R.I.P.) brult en gromt weer als vanouds, Lombardo is weer uit duizenden herkenbaar (gelukkig!) en ook gitarist Sorychta rifft alsof het een lieve lust is. De Spaanse gitaar en hier en daar wat Latino ritmes geven het album een eigen smoel en aparte draai mee. Ik denk dat ik dit na het geweldige debuut misschien wel hun beste album vind.