Marc Ribot - Asmodeus: Book of Angels Vol. 7 (2007)

Jazz / Rock

8. Raziel (2:24)
  9. Dagiel (3:22)
  10. Sensenya (4:38)
avatar van The Scientist
Prachtig freejazz-album met gitaar, bas en drums. Doet bij vlagen aardig aan Scorch Trio denken.

avatar van HammerHead
Haha, da's toevallig. Ik wilde deze net toe gaan voegen, omdat ie nog niet op de site stond. Grappig dat je totaal onafhankelijk van elkaar op praktisch hetzelfde moment met hetzelfde bezig kunt zijn.

Inderdaad heel tof album. Staat al een tijdje prominent in mijn voorlopige jaarlijstje. Enige minpuntje is dat de nummers wel erg kort zijn. Ik had liever een derde van deze nummers gezien die drie keer zo lang duren. Daarom (voorlopig) nog 4 sterren.

Trevor Dunn overigens op basgitaar op dit album.

avatar van HammerHead
Trevor Dunn

Marc Ribot kende ik overigens alleen van naam, maar die is toch wel behoorlijk virtuoos, gevarieerd en bezield bezig op deze plaat.

Toevallig iemand die weet of deze plaat enige gelijkenis met eerder werk van 'm heeft?

Lijkt voor geen meter op zijn andere albums Maar het is zo'n experimentele muzikant dat er eigenlijk maar weinig lijn zit in de muziek die hij maakt. Zo luid als hier klinkt het echter voor zover ik weet nooit, meestal is zijn muziek rustiger, en vooral chaotischer. Marc Ribot is overigens de gitarist van Tom Waits op bijna al diens beste albums

avatar van AOVV
Lekker vrije gitaarplaat van Marc Ribot. Dit vind ik erg goed. Dat tweede nummer is geweldig!