Sharon Jones & The Dap-Kings - Dap-Dippin' With... (2002)

Soul / Funk
Label: Daptone

1. (Introduction) (1:30)
  2. Got a Thing on My Mind (2:58)
  3. What Have You Done for Me Lately? (3:16)
  4. The Dap Dip (4:01)
  5. Give Me a Chance (3:10)
  6. Got to Be the Way It Is (3:28)
  7. Make It Good to Me (3:25)
  8. Ain't It Hard (4:52)
  9. Pick It Up, Lay It in the Cut (4:30)
  10. Casella Walk (4:07)
  11. Will You Be True *

met Lee Fields

avatar van Reijersen
Na de laatste cd (100 Days, 100 Nights) me ook eens gaan interesseren in eerder werk van deze formatie. En ook hier weten ze die oldschool soulvibe te pakken en goed over te brengen. Leuke cd!!

raffael77
Wat een super album. Funk van de bovenste plank.
Wie van uptempo soul houd moet deze zeker eens gaan luisteren.

avatar van kemm
Wie had ooit gedacht dat Janet Jackson's 'What Have You Done..' zo zou kunnen klinken? Ook verrassend is 'Make It Good to Me', dat als trager nummer perfect stand houdt tussen al dat funkgeweld. Maar het is toch vooral dat funkgeweld dat deze plaat zo fantastisch maakt.

avatar van judgepaddy
The super-soul-sister with the magnetic "Je ne sais quoi",

Ik begin langzaam aan fan te worden, en dat op mijn leeftijd.
Straks ga ik nog posters kopen

avatar van Angelo
Ik heb wel eens verschillende CD’s in de handen gehad van Sharon Jones & The Dap-Kings maar heb eigenlijk nooit de moeite genomen om ’t te beluisteren. Vandaag vond ik het echter wel eens tijd om een album van hen te beluisteren en heb dit eerste album van Sharon Jones & The Dap-Kings maar gekozen.

En nee, het valt zeker niet tegen. Een portie opzwepende soul/funk met een authentieke sound. Hun versie van ‘What have you done for me lately’ is gewoon verbluffend goed. Maar ook de overige nummers vallen niet tegen. Prima zang dat op sommige punten zelfs iets doet denken aan Tina Turner (!) en ook de arrangementen zijn prima. Desondanks weet het mij nog niet helemaal in te pakken en dat komt misschien omdat het algheel toch iets te druk is, er had wat mij betreft best 1 à 2 rustige en ingetogen soulnummers op mogen staan. Het rustigste nummer is volgens mij ‘Ain’t it hard’ dat tevens mijn favoriete nummer op dit album is. Maar ook tekstueel gezien had het best wat dieper gemogen.

Desondanks zeker een aardige bijdrage.

Rene1979
En deze nu ook gescoord bij VelVet Amsterdam.. Heerlijk plaatje

avatar van waxs
Klassieker! Een van de betere platen in het genre vooral authentiek qua sound zoals Angelo al aangeeft. Heerlijk energieke plaat die het klassieke geluid uit de hoogtij dagen van de funk zeer goed weet te benaderen.