A Certain Ratio - Early (2002)

Label: Soul Jazz

1. Do the Du (2:51)
  2. Flight (6:04)
  3. Waterline (4:08)
  4. Shack Up (3:16)
  5. The Fox (3:06)
  6. Blown Away (3:13)
  7. Gum (3:05)
  8. Life's a Scream (6:36)
  9. Skipscada (2:10)
  10. Knife Slits Water (7:35)
  11. Sounds Like Something Dirty (6:57)
  12. Touch (5:06)
  13. Saturn (3:48)
  14. All Night Party [Original 7" Single] * (3:14)
  15. Faceless (Graveyard & Ballroom) * (2:20)
  16. Do the Du [John Peel Session, 1979] * (2:43)
  17. All Night Party [John Peel Session, 1979] * (3:49)
  18. Flight [John Peel Session, 1979] * (3:16)
  19. Choir [John Peel Session, 1979] * (3:07)
  20. Skipscada [John Peel Session, 1979] * (2:05)
  21. Felch [Original NYC Mix] * (3:47)
  22. Abaracadubra (Sir Horatio 12") * (3:34)
  23. Tumba Rhumba [7" Single B-Side] * (2:35)
  24. Si Fermir O Grido ('Touch' Cassette) * (5:54)
avatar van Mjuman
Dit label - Soul Jazz Records verdient een standbeeld: zulke mooie re-releases: o.m ACR op vinyl en cd. Oorspronkelijk op Factory en een van de bijzondere bands: postmoderne, kale 'funk'.
Van dit album: "Do the Du" en "Shack Up" komen als eerste bovendrijven bij mij; binnenkort uitgebreider.

avatar van Chameleon Day
Mjuman schreef:

Een bijzondere band, na zoveel jaren nog steeds.

Wat ook goed komt bovendrijven: 'Flight', 'The Fox', 'Felch' en 'Knife Slits Water'.

avatar van RobbyT
Funk en new wave, een hartverwarmende combinatie: Wat een geluid!

avatar van Chameleon Day
Lekker hè, maar probeer ook eens de band Medium Medium.

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:
Lekker hè, maar probeer ook eens de band Medium Medium.

Ik zou er aan willen toevoegen: probeer dan ook C Cat Trance - de (vervolg)band die is opgericht door zanger/saxofonist John Rees Lewis en drummer Nigel Stone van Medium Medium.
Sound bites te vinden op hun myspace pagina luister met name eens naar She Steals Cars en Manhenga (denk bij die laatste ook aan Talking Heads)

avatar van jellorum
Fantastische verzamelaar natuurlijk. Slechts één aanmerking te maken. Het boekje van de cd is zodanig dik dat, eenmaal uit de cd geprutst, het echt niet meer tussen de houdertjes te krijgen is. Zo ook een paar scheurtjes in de laatste pagina gemaakt. Jammer, maar het betekent ook dat je wel genoeg leesvoer krijgt.