Astor Piazzolla & Osvaldo Pugliese - Finally Together Vol. 1 (1992)

Argentiniƫ
Wereld
Label: Lucho

1. Hora Cero (5:54)
  2. Tanguedia 3 (4:26)
  3. Milonga del Angel (6:19)
  4. Camorra III (11:35)
  5. Preludio Y Fuga (7:04)
  6. Sex-Tet (10:41)
  7. Luna (10:43)
  8. Yumba / Adios Nonino (12:13)
thejazzscène
Dit zijn platen die in mijn platekast schitteren. Werkelijk een album dat ik briljant vind. Dit is live gebrachte muziek van Osvaldo Pugliese en Astor Piazzolla, de schitterende componist en accordeonist/ Bandoneonist.

In deze reeks van twee cd's in feite, volume twee moet er zeker bij.
Hier schittert de moderne tango op zijn hoogtepunt vind ik. De klanken van de gebruikte instrumenten vormen samen zo'n perfecte klank alsof het allemaal geproduceerd wordt door 1 instrument. Meesterlijk is dat.

Het is wel bijzonder spijtig dat hier nergens albums te vinden zijn als:

Concerto Para bandoneon - Astor Piazzolla
El Tango - Guidon Kremer (de violist die de werken van Astor Piazzolla speelt)

Twee albums waarvan ik garandeer dat als je ze koopt, je ze schitterend zal vinden. Je hoeft enkel open te staan voor hedendaagse muziek, dan zullen ze zeker bevallen.

avatar van LeRoi
Idd leuke plaat van toen 'Piazolla nog niet bekend was in Nederland' (zou kort daarop, ik meen dat Max en onze Willem in 2002 trouwden, snel veranderen)....'Milonga del Angel' is 'van een andere planeet' zo mooi!
N.b. Van 'Bandeon Grootheid' Piazolla heb ik zelf 'A Guide To.....' zeerrrr de moeite waard overigens....

thejazzscène
Luister zeker eens de twee albums die ik hierboven aangaf. Twee meesterwerken, hoor.