Cappella - The Best Of (1994)

Italiƫ
Dance
Label: Red Bullet

1. Bauhaus (Push the Beat) (7:37)
  2. Heylom Halib (6:30)
  3. House Energy Revenge (5:38)
  4. Get Out of My Case (6:32)
  5. Be Master in One's Own House (5:48)
  6. Cappella Megamix Vol.1 (5:54)
  7. Everybody (5:48)
  8. Take Me Away (6:19)
  9. U Got 2 Know (5:20)
  10. U Got 2 Let the Music (5:36)
  11. Move on Baby (5:30)
  12. U & Me (3:17)
  13. Move It Up (4:04)
  14. Cappella Megamix Vol.2 (5:48)
avatar van RogerV
Eigenlijk verzamelt dit alles dat de moeite waard is van dit Italiaanse project van ene Gianfranco Bortolotti.

Hij gebrukte cappella als naam voor tal van uitspattingen. Samplehouse, italo house en eurodance. Daarvan hier de hoogtepunten.

Move on baby is een onvergetelijk nummer. Een van de benchmarks uit de eurodancetijd.

avatar van vigil
Ah Capella, tja 1 hitje wat wel leuk was daarna nooit meer iets van vernomen. Dan ga je eens naar de tracklist kijken en blijk je opeens toch weer meer te kennen dan je dacht. U Got 2 Let The Music was toch ook wel een knaller.

Cappella heeft wel meer hits in NL gehad in de periode 1993-1995

Move it up
Don't be proud
Tell me the way
I need your love

Een van de succesvollere eurodance projecten uit die tijd

avatar van vigil
de bovenste 5 ken ik sowieso, die andere wellicht ook wel als ik ze hoor. In die tijd verslond ik de top 40 dus het zou zomaar kunnen dat ik ze wel ken.

vigil schreef:

Kunnen we binnenkort ook berichten van je ontvangen bij La bouche, Ice MC, DJ Bobo, U96 e.d.

avatar van RogerV
Van een aantal wel denk ik

Al ben ik gelukkig niet enkel in die tijd blijven hangen

RogerV schreef:

Al ben ik gelukkig niet enkel in die tijd blijven hangen

Dat lijkt me ook niet gezond

vigil schreef:

Inmiddels achterhaald en ik ken ze nu allemaal, wel lekkere maar zeker niet schokkende 90's dance in mijn opinie.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Een van mijn eerste cd's, destijds voor de volle mep gekocht, omdat de eurodance van Cappella zo leuk was, leuker dan zijn soortgenoten nog. Maar dat was even slikken: die eerste nummers klonken toch wel heel anders - eigenlijk was er geen doorkomen aan. Binnen niet al te lange tijd heb ik de cd dan ook weer bij de plaatselijke Plaatboef ingeleverd voor een luttele vijf gulden.

Later had ik daar dan weer spijt van, want een van je eerste cd's, die doe je niet weg. Sindsdien heb ik dan ook nooit meer een cd weggedaan (tenzij er een vervangingsexemplaar was), al bevat de collectie inmiddels ruim voldoende items waar ik geen band mee heb en waar ik die ook niet meer verwacht te krijgen.

Anderhalve week geleden kwam ik hem op een platenbeurs voor twee hele euro's tegen en heb ik hem maar weer meegenomen. De inflatie op die vijf gulden meegenomen heb ik daar dan in elk geval winst op gemaakt.

Mijn muzieksmaak blijkt in die pakweg achttien jaar toch ook niet geheel stilgestaan te hebben. Juist de eerste nummers vond ik nu eigenlijk wel leuk. Vanaf U Got 2 Know is het inderdaad zuiver jeugdsentiment, maar wel heel plat en eigenlijk nauwelijks nog beluisterbaar jeugdsentiment.

Toch ben ik blij dat ik hem weer heb. 2,0* kwam uit de herinnering. Halfje erbij dan maar.

avatar van RogerV
Zo'n ervaring had ik ook. Ik had ook een hele cd vol U Got 2 Know en Move on Baby verwacht.

Maar heb hem gehouden en die oudere nummers pakten toch wel op een gegeven moment. Vooral die Take Me away wilde ik nog wel eens op vol volume opzetten.