Cat Power - What Would the Community Think (1996)

Label: Matador

1. In This Hole (4:59)
  2. Good Clean Fun (4:46)
  3. What Would the Community Think (4:30)
  4. Nude as the News (4:23)
  5. They Tell Me (2:53)
  6. Taking People (3:25)
  7. Fate of the Human Carbine (2:58)
  8. King Rides By (4:03)
  9. Bathysphere (3:01)
  10. Water & Air (4:43)
  11. Enough (4:25)
  12. The Coat Is Always On (3:34)
avatar van musicfriek
2e en laatste album wat ik probeer van Cat Power. Wat een verschrikkelijk lelijke stem heeft deze zangeres, ik vind het niet om aan te horen. Word er zelfs lichtelijk agressief van. Ook qua muziek vind ik het niet zoveel voorstellen, sorry liefhebbers, meer dan 2* kan ik niet geven hiervoor.

avatar van HiLL
musicfriek schreef:
Wat een verschrikkelijk lelijke stem heeft deze zangeres

avatar van musicfriek
Social_Mask schreef:
Lelijke stem?? Heb jij heel misschien gehoorproblemen ?

Tsja, ik kan niet alles goed vinden he? Het is gewoon niet voor mij, The Greatest vond ik ook al erg matig. Vandaar dat ik het hierbij hou.

avatar van korenbloem
ik kan dit zeker waarderen. Vooral haar stem vind ik petttig om te horen. Maar zo zie je maar smaken verschillen.

avatar van fatima
Doet hier en daar erg aan de vroege Sonic Youth denken, en zit ook dicht tegen Moon pix aan. Jammer van die zeikerige steelguitar in Taking people, verder prima album van Chan Marshall.
En wat een verschil met haar laatste werk...

avatar van Near
"Car-toooooooon the blue jaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!"

Van begin tot eind een schitterend album. Veel te laat ontdekt...

Social_Mask
Vreselijk die bliebjes in Bathysphere. Vol afschuw heb ik dat nummer uitgezeten. Jammer ook, want het nummer, de tekst, de melodie, past bij haar. Ik houd het denk ik maar bij de enige echte Smog-versie. Verder is dit wel een leuke plaat, maar Moon Pix evenaart het in de verste verte niet. Voorlopig dan.

D-ark
Social_Mask schreef:

Blijft denk voor mij ook zo.

avatar van Chungking
Waar Cat Power op latere albums als Moon Pix en You are free wat mij betreft nog een stuk is gegroeid als songwriter, en er ook wat meer variatie in haar later werk zit (bv. ook piano als instrument), is dit toch ook zeer de moeite: puur, onversneden, rauw,... met gitaar, teksten en stem die bij momenten door merg en been gaan.
Als je meer vertrouwd bent met haar laatste albums is dit ook een leuke plaat om haar 'basics' te ontdekken.

In zijn geheel ook een sterk album, met als toppertjes 'Enough', 'Fate of the Human Carbine' en vanzelfsprekend 'Nude as the news'.

avatar van WesleyX16
Social_Mask schreef:

Dit is een van favoriete nummers. Ik vind het zelfs beter als het origineel. Er zit heel veel emoties in. En daar houd ik van.
En die bliepjes past goed bij de sfeer. Misschien voel je er wel wat ongemakkelijk bij deze muziek. Maar dat heb ik vaker bij muziek die me echt wat doet.

De stemmen van Cat Power en ook Cynthia Dall die hebben wat te vertellen. Die houden gewoon je aandacht vast.

Bombus
Lekker donker en broeierig sfeertje hier, en nog niet zo beklemmend als opvolger Moon Pix