Pixies - Complete "B" Sides (2001)

Label: 4AD

1. River Euphrates (3:24)
  2. Vamos [Live] (3:29)
  3. In Heaven (Lady in the Radiator Song) [Live] (1:47)
  4. Manta Ray (2:39)
  5. Weird at My School (1:59)
  6. Dancing the Manta Ray (2:14)
  7. Wave of Mutilation (UK Surf) (3:00)
  8. Into the White (4:43)
  9. Bailey's Walk (2:24)
  10. Make Believe (1:55)
  11. I've Been Waiting for You (2:46)
  12. The Thing (1:59)
  13. Velvety Instrumental Version (2:04)
  14. Winterlong (3:07)
  15. Santo (2:17)
  16. Theme from Narc (1:48)
  17. Build High (1:43)
  18. Evil Hearted You (2:37)
  19. Letter to Memphis [Instrumental] (2:42)
avatar van Omsk
Is dit iets?

Mojo Pin
Ja, een CD.

fastpulseboy
hahaha
idd
en een verekt goeie ook..
als je de singles nog niet had.

Pieter Paal
Leuke verzamelaar van de b-kantjes die niet op de reguliere albums staan. Black Francis gebruikte de b-kantjes vooral om op te experimenteren.
Die cd-maxi singles heb ik indertijd niet gekocht, want die waren toen rond de 15 piek.
Wel kocht ik altijd hun reguliere albums. Die Neil Young cover is erg opvallend evenals die UK surf-versie van 'Wave of mutilation', die aardig overeen komt met die BBC radio-versie.
Het hoogtepunt vind ik Kim Deal's 'Into the white'. Helaas is er te weinig Kim Deal op Pixies-albums te vinden. Gelukkig heeft ze haar eigen band The Breeders nog, tenminste ik neem aan dat die band nog bestaat.

avatar van Edwin
Een mooi en volledig overzicht. Echter, niet veel toegevoegde waarde voor mij, want ik heb de losse singles waar tracks 4 t/m 18 op staan al. Van de singles Alec Eiffel en Head On EP ontbreken hier de b-kantjes, maar dat mag omdat het live versies van Planet of Sound, Tame en Debaser betreft. Vraag voor de Pixies kenners: waar is track 19 de b-kant van?

avatar van Cygnus
De B-kant van de single Alec Eiffel, zo staat in het boekje van mijn exemplaar.

avatar van Edwin
Vreemd, want op mijn exemplaar van Alec Eiffel staan Motorway to Roswell, Planet of Sound (live) en Tame (live) als extra tracks.

avatar van Cygnus
Misschien zijn er verschillende uitgaven van deze single uitgegeven?

avatar van Edwin
Inderdaad, er is er ook eentje met Letter from Memphis (instrumental), Build High and Evil Hearted You. De laatste 2 nummers staan ook op de single Planet of Sound. Wat staat er in het boekje?

avatar van Cygnus
Build High en Evil Hearted You komen volgens het boekje van Planet of Sound.

avatar van johan de witt
Wie zingt Make Believe?
Het lijkt Jarvis Cocker wel!?

avatar van gd90
Ik vind vooral de trage versie van "wave of mutilation" geslaagd. Voor de reste is het een leuke verzamel CD

fastpulseboy
johan de witt schreef:
Wie zingt Make Believe?
Het lijkt Jarvis Cocker wel!?

hahaha
nee hoor is gewoon de drummer David Lovering. Ik geloof dat ie ook lala love you op doolittle zingt

Pieter Paal
De drummer had toen extreme-liefde gevoelens bij het zien en horen van zangeres Debbie Gibson. Een paar jaar later stond ze naakt in de Amerikaanse Playboy. Na het floppen van haar latere albums is ze nu een gevierde musicalster. Het motto blijft natuurlijk 'Get the market' en het is Debbie dus aardig gelukt.

avatar van mattman
Ik ben een vrij grote Pixies- fanaat, dus besloot ik deze ook in huis te halen. Jammer genoeg heeft deze b-kantjesverzameling helemaal geen impact gehad op mij. het is eerder een verzameling experimentjes, die veelal iets té chaotisch klinken (zelfs voor de Pixies).

Misschien komt het nog wel, maar vooralsnog is dit een teleurstelling.

Als Pixies liefhebber is dit gewoon een zeer fijne aanvulling op de reguliere albums en aangezien ik nu ook weer niet zo'n grote fan ben die alle singles apart in huis heeft is een compilatie als deze een welkome aanvulling.
Nu nog de twijfel of ik ze wil meemaken met hun Doolittle tour komend najaar ja of nee. Wil ik er bij zijn of wil ik de glorietijd in ere houden

timon
Evil Hearted You (Spaans nummer door Black Francis), Into the white (Opzwepend nummer door Kim Deal) en Make Believe (Kort en puntig nummertje door David Lovering) hadden wel een plaatsje verdient op respectievelijk de albums: Come on Pilgrim, Doolittle en Bossanova.

Father McKenzie
mattman schreef:

Misschien komt het nog wel, maar vooralsnog is dit een teleurstelling.

Ik vind de A-kantjes voor mijn gehoor al super-enerverende chaotische noise, dus die B-kantjes laat ik lekker aan de fans...