Wyclef Jean - Carnival Vol. II: Memoirs of an Immigrant (2007)

Haïti
Hip-Hop / R&B
Label: Columbia

1. Intro (0:26)
  2. Riot (5:05)

met Serj Tankian en Sizzla

3. Sweetest Girl (Dollar Bill) (3:59)

met Akon, Lil' Wayne en Niia

4. Welcome to the East (4:18)

met Sizzla

5. Slow Down (5:17)

met T.I.

6. King & Queen (3:23)

met Shakira

7. Fast Car (4:03)

met Paul Simon

8. What About the Baby (3:36)

met Mary J. Blige

9. Hollywood Meets Bollywood (Immigration) (4:53)

met Chamillionaire

10. Any Other Day (4:11)

met Norah Jones

11. Heaven's in New York (4:47)
  12. Selena (4:04)

met Melissa Jimenez

13. Touch Your Button Carnival Jam (13:29)

met will.i.am, Melissa Jimenez, Machel Montano, Daniela Mercury, Black Alex en Djkout Mizik

14. Outro (0:22)
  15. On Tour *

met Lucina

16. China Wine *

met Sun en Elephant Man & Tony Matterhorn

hmm lastig weet niet goed wat ik er van moet vinden. Als ik wyclef luister wil ik die typische 911, gratefull en wish u were here nummers horen. Wat opvalt is dat hij de laaste jaren steeds meer die dancehall, salsa/tropische kant op gaat. Zelf trek ik die stijl muziek minder en op dit album heeft hij deze lijn doorgezet.
Misschien wil ik wel iets zien wat Wyclef niet (meer) is, maar echt super vind ik het album op dit moment nog niet. Zal um nog maar een paar keer luisteren.

avatar van Ericos
'King & Queen' met Shakira? 'What About the Baby' met Mary J. Blige? Klinkt interessant.
De eerste single van dit album 'Sweetest Girl' met Akon vind ik zoiezo al een lekker nummer. Ben benieuwd hoe de rest zal klinken.

Dat nummer shakira vind ik niet echt super. Toch moet ik zeggen dat na 3 keer luisteren er een paar erg lekkere nummers boven komen drijven. Heaven's newyork, fast car, slow down en zelfs dat nummer met Akon is erg lekker. Hou het op een 3.5 omdat er ook een aantal nummers opstaan die me totaal niet kunnen boeien.

avatar van Ericos
Ik zie dat de bonus tracks er nog niet op staan. Even toevoegen.

Social_Mask
Any Other Day met Norah Jones ken al best lang. Erg fijn nummer. De rest heb ik 1 keer gehoord. Niet slecht(op sommige momenten wel), maar verder deed het me ook niet veel.

Social_Mask
Wyclef Jean zelf vind ik best vermakelijk, maar die gastartiesten kunnen mij niet altijd boeien..

bladwijzer
Echt geweldig dit, die teksten (Fast Car, Slow Down, Hollywood meets bollywod, Heaven's New York) etc. En geweldig instrumental veel "echte" instrumenten ipv computer beats.

avatar van Vizzle
Ik heb alle cd's van Wyclef..... ben een echte "fan" ..... heb deze dus blind gekocht. Luister hem nu voor het eerst. heb er totaal geen spijt van, ook al zijn er wel wat features die me idd niet zo boeien. Maar het geheel klinkt tot nu toe weer heerlijk hoor. 't lijkt er op dat Clef weer kwaliteit heeft afgeleverd, zoals altijd! Stem volgt nog, maar denk nu al aan 4*

avatar van Reijersen
Rommelig album van Wyclef waarin de nummers veel op elkaar lijken en Wyclef niet de top haalt. Het luistert an sich allemaal lekker weg en is vrij makkelijk te volgen, maar het blijft wel rond de middelmaat hangen.

3 sterren.

RippedBone Dog
Fast Car met Paul Simon en Sweetest Girl zijn eigenlijk de enigste nummers wat me echt boeit in dit album.

Superbeertje
Sweetest Girl blijf ik maar beluisteren, erg lekker nummer. Vond Wyclef nooit zo'n goede artiest maar ik denk dat ik dit album binnekort maar eens ga checken.

avatar van Silky & Smooth
Ik blijf dit een heerlijk album vinden. Vooral het begin vind ik erg sterk. Ondanks de soms wat politiek getinte nummers, hangt er een positieve en zomerse sfeer rondt dit album. Na de helft zakt het een beetje in met Touch You Button als dieptepunt. Daartegenover staan weer prachtige nummers al Heaven's in New York, Any Other Day, Fast Car en Sweetest Girl.