Creature with the Atom Brain - I Am the Golden Gate Bridge (2007)

Belgiƫ
Label: Munich

1. The Psychedelic World of the Creature with the Atom Brain (1:12)
  2. 16 Inch Revolver (3:28)
  3. Black Out, New Hit (2:25)
  4. Mind Your Own God (4:30)
  5. Is That Lady Sniff? (3:58)
  6. Broken Flowers Grow (5:10)
  7. Not a Sect (2:00)
  8. Blackened Roses, Same Ol' Doses (4:14)
  9. Park My Car Outside the Record Store (2:11)
  10. Rapeman's Scalp (5:34)
  11. Crawl Like a Dog (2:44)

met Mark Lanegan en Tim Vanhamel

12. I'm Gonna Roll (3:20)
avatar van CWTAB
Ijzersterke plaat van een band bestaande uit leden van Millionaire, ex-Evil Superstars, na eerst 2 albums enkel op vinyl uitgebracht te hebben nu eindelijk een uitgave op cd

De eerste helf van de plaat kan als redelijk poppy beschouwd worden, de 2de helft ontspoort redelijk vlot zoals Crawl Like A Dog met gastvocalen van Mark Lanegan en Tim Van Hamel of het redelijk waanzinnige rapeman's scalp

Mind Your Own God & Blackened Roses, Same Ol' Doses zijn nieuwe versies die al op vinyl uitkwamen (The Snake LP & Kill The Snake LP), jammer dat ze My Flag & A New Battle er niet bijgenomen hebben.....

avatar van Dudeness
Mja, ijzersterk is misschien een beetje overroepen.

Desalniettemin een leuke kennismaking.

avatar van CWTAB
in vergelijking met de LP's valt de cd inderdaad wat licht uit maar desalniettemin leuke plaat

spelen op 19 januari in de Effenaar.
Eens kijken of die songs het live net zo goed doen als op de plaat!

avatar van Dudeness
We leggen er maar een halfje bij .... Dit schijfje verdient het.

Hoor 'm nu voor het eerst en hij klinkt veelbelovend: psychedelisch, stonerrock, opwindend.

avatar van aslan
aslan (crew)
prachtig album !!!

avatar van aslan
aslan (crew)
aslan schreef:
prachtig album !!!

wat ik bedoel zijn "superbe stemmingswisselingen in een aangenaam psy-stoner jasje"
*****een dikke vijf

Michael1992
En in de categorie 'Wie gaat er dit jaar aardrijkskunde krijgen van niemand minder dan de gitarist van Creature With The Atom Brain?": 'IK'

Van het album zelf heb ik eigenlijk alleen de tacks die op MySpace staan beluisert en ik vraag mij af of die representatief zijn voor het hele album Want als dat zo is dan zal ik als het album wat in prijs verlaagd is (laatste keer voor €22 euro gezien) deze zeker in huis halen en natuurlijk laten signeren.

Mijn jaar kan al bijna niet meer stuk.

avatar van Klumpie
Album trokt mijn aandacht door de aanwezigheid van Mark Lanegan als gastzanger. En ook hier, na onlangs The Black Box Relevation gehoord te hebben, de Belgen weten gewoon hoe rockmuziek in elkaar steekt. Chapeau!

D-ark
Live knalt dit noch meer dan op plaat.

avatar van oruiz
dit is heerlijk. geen woorden meer aan vuil maken

avatar van KidChino8
is that lady sniff? Bangelijk nummer!

Michael1992 schreef:

Mijn jaar kan al bijna niet meer stuk.

Ik heb hem net binnen gehaald voor 6,99€ (Bilbo, Gent; zoals wellicht in alle Bilbo's en Extrazones). Schappelijk genoeg veronderstel ik? Of heb je ondertussen één gekregen die van de camion is gevallen van je leraar?

Ik had hem meteen vast toen ik hem zag liggen. Ze hebben mij vorig jaar 2x omver geblazen in AB en op Pukkelpop.

Michael1992
berwt schreef:

Neen, heb het gewoon gedownlaod.
En al terug verwijdert, niet dat het slecht is maar het viel wat uit de toon bij mijn andere muziek.

avatar van berwt
Prachtige muziek! Ze doen me denken aan Dinosaur Jr., Whale en Black Mountain, 3 bands die me de voorbije jaren heel goed hebben doen voelen.

'Mind your own god' heeft trouwens een bijna identieke riff als in Whale's "I miss me" van het album 'We Care', een plaat die ik eenieder ook kan aanraden. Het bevat meer zo'n rocksongs als ook de punk zoals hier op 'Not a sect' plus daarbij nog wat zalige triphop. Speciaal plaatje!

Deze een dikverdiende 4*!

Tot op Pukkelpop, gasten! Het wordt mijn derde Creature With The Atom Brain-live-ervaring, iets wat misschien zelfs nog de plaat overtreft. Alsjeblieft!

avatar van berwt
'Rapeman's scalp' is absolute psychedelica, het nummer dat Black Mountain nog moest schrijven!

Ravenous
Zo he, dit is toch wel behoorlijk lekker, en dan doet Mark Lanegan ook nog even mee in het 11e nummer. Leuke rockbandjes daar in Belgie.

sxesven
Bij kantje A had ik steeds de neiging dit weer af te zetten, maar bij kantje B verdwijnt die neiging als sneeuw voor de zon. Als er herrie gemaakt wordt is dit best goed te smaken namelijk.