Judy Garland - Judy in Love (1958)

Label: Capitol

1. Zing! Went the Strings of My Heart (3:30)
  2. I Can't Give You Anything But Love (4:40)
  3. This Is It (2:18)
  4. More Than You Know (3:24)
  5. I Am Loved (3:23)
  6. I Hadn't Anyone Till You (3:36)
  7. I Concentrate on You (3:20)
  8. I'm Confessin' That I Love You (2:45)
  9. Do I Love You? (3:15)
  10. Do It Again (2:33)
  11. Day in - Day Out (3:55)
avatar van heartofsoul
Judy Garland - ik ken en kende haar niet zo goed. Waarschijnlijk heb ik haar toch een paar maal in een film gezien (ze was tenslotte in de eerste plaats filmactrice), maar dit album was geheel nieuw voor mij. Het staat vol met love songs, en die worden - eerlijk is eerlijk - prachtig gezongen, met krachtige stem en goede dictie. Het klinkt alleen wel enigszins afstandelijk, maar dat constateer ik wel vaker bij zangeressen in dit genre. Dat wordt echter voor mij geheel goedgemaakt door het orkest, waarvoor Nelson Riddle de arrangementen schreef, en die zijn wérkelijk prachtig en stuwen dit album op tot grote hoogte. Dit album kocht ik ooit als twofer in de reeks Two On One (Capitol/EMI), samen met het ook niet te onderschatten Judy (1956), ook trouwens met Nelson Riddle.