The Beatnuts - Take It Or Squeeze It (2001)

Label: Loud

1. Intro (0:59)
  2. It's da Nuts (4:07)

met Al Tariq

3. Prendelo (Light It Up) (4:18)

met Tony Touch

4. Contact (4:01)
  5. Yo Yo Yo (3:58)

met Greg Nice

6. If It Ain't Gangsta (3:43)

met Black Attack

7. No Escapin' This (4:16)

met Greg Nice

8. Who's Comin Wit da Shit Na (3:25)

met Willie Stubz

9. Let's Git Doe (3:59)

met Fatman Scoop

10. Hood Thang (5:08)

met Miss Loca

11. Hammer Time (3:47)

met Al Tariq en Problemz

12. U Don't Want It (3:49)

met Triple Seis

13. Mayonnaise (1:59)
  14. Se Acabo [Remix] (3:34)

met Method Man

15. No Escapin' This [Alternate Lyrics Mix] * (3:54)
avatar van Jordy
Beatnuts... altijd geweldig leuk geproduceerd, maar qua emcees niet zo denderend. Dit vind ik geloof ik nog wel hun leukste album, met nummers als It's The Nuts en No Escapin This

avatar van Kos
Kos
Inderdaad, die beats zijn altijd zwaar in orde bij de Beatnuts (hoe typisch ), maar dat rappen wil niet echt lukken.

avatar van Shelter
word@Kos... beats zijn altijd nice, rappend zwak..

avatar van waxs
No Escapin' This... Pa-Pa-Da-Da-Paa... Pa-Da...

De beats zijn echt goed, zoals geloof ik al eerder gezegd . De Emcees zijn inderaad niet super.

avatar van gweah
The Beatnuts en vooral dit album worden een beetje ondergewaardeerd vind ik!
Dit soort artiesten en albums moet je nemen voor wat het is.

Deze jongens proberen geen Rakim of Tribe of Talib te zijn, gelukkig maar zelfs, ze maken moddervette beats en spitten melige, dope punchlines.

Dit album staat zo vol met moddervette beats en quotable lines!

"whatchu thought ma, you're fuckin' a man/I'm hit it as hard as I can/sucking toes ain't part of the plan" (Hood Thang)

En de vele features, goed gekozen en van toegevoegde waarde, maken het feestje af.

Bij "No Escapin' This" weten ze zelf ook waar de kracht van het nummer zit (de briljante beat) en spenderen ze de helft van het nummer aan de beat alleen.

Ik bump dit album vanaf de release in zomer 2001 als een van mijn favorieten en ben er trots op te zeggen dat ik de enige musicmeter gebruiker ben die het in zijn top 10 heeft staan. Hopelijk straks niet meer de enige!
4,5 ster (minus een halve ster voor MC-technische redenen)

avatar van Santo09
Nog een memorabele quote, van het nummer Hammer Time:

Daar spuwt Psycho Les de volgende woorden...

if I hear my dogs barking I reach for the shotgun
we stand tall like the twin towers

Wist hij veel dat er zes maanden later niets meer zou overschieten van die tall staande Twin Towers...

Verder is het inderdaad een aangenaam plaatje, alleen 'Hood Thang' met een verschrikkelijk zagende en zeurende zanger ('If you see me drivinin my truck' & 'Later have sex with me, watch a little girly TV') en 'Let's Git Doe' met die irritante Fatman Scoop mochten van mij bij de lost tapes terechtkomen en verloren blijven voor eeuwig, altijd en een dag. Die zijn echt slecht.

Ik geef het een drie.

avatar van Shelter
Let's git Doe is verschrikkelijk.... maar de rest inderdaad wel nice

avatar van Phat Weasel
Flauw album. 3*. Enkele uitschieters maar je merkt dat het van hier enkel bergaf gaat. I mean Fatman Scoop? Wtf were they thinking man?

avatar van gweah
Hood Thang is mijn shit!! Die R&B hook is supervet gedaan vind ik.

avatar van Matthijs160
lekker albumpje

avatar van ThingMan
Kwam vandaag toevallig deze tegen thuis. Gelijk opgezet. Heerlijke nummers zitten er tussen. Se Acabo remix is heerlijk!

avatar van Nr.4
Lekker album, toffe beats, melige maar prima rappers om naar te luisteren.

avatar van ThingMan
Afgelopen week kwam toevallig 'No Escapin' This' langs en er kwam een vooruitziende blik van hun blijkbaar want aan het eind van het nummer roepen zij 'Corona in the house!'
Ik vind het verdacht

avatar van Nr.4
Haha ja idd. Eind februari de beatnuts in heerlen gezien, voorlopig laatste optreden wat ik zie, en toen was dat ook al een grapje voor ze on stage.

avatar van Osiris Apis
Haha toevallig. Gelijk het nummer weer opgezet. Blijft een banger!