Angelo Badalamenti - Twin Peaks Season Two Music and More (2007)

Score
Label: Absurda

1. Love Theme (Intro) (2:21)
  2. Shelly (2:17)
  3. New Shoes (3:47)
  4. High School Swing (1:51)
  5. Hayward Boogie (2:16)

met Alicia Witt

6. Blue Frank (5:12)
  7. Audrey's Prayer (2:10)
  8. I'm Hurt Bad (2:31)
  9. Cop Beat (1:56)
  10. Harold's Theme (1:42)
  11. Barbershop (1:25)
  12. Night Bells (2:47)
  13. Just You (3:36)

met James Marshall, Lara Flynn Boyle en Sheryl Lee

14. Drug Deal Blues (3:08)
  15. Audrey (2:27)
  16. Josie and Truman (4:31)
  17. Hook Rug Dance (2:24)
  18. Packards' Vibration (2:39)
  19. Half Heart (5:31)
  20. Laura's Dark Boogie (5:01)
  21. Dark Mood Woods / the Red Room (9:01)
  22. Love Theme Farewell (2:34)
avatar van Edwin
Hey, deze kende ik nog niet. Opvallend dat er zoveel jaar na dato nog meer Twin Peaks muziek is verschenen. Zo te zien allemaal nieuwe nummers (op het openings- en slotnummer na?). Ik heb al de 2 eerdere Twin Peaks CD's en ben daarom benieuwd of deze nog wat meerwaarde te bieden heeft. Gaat op de wishlist.

neo (crew)
Natuurlijk is deze uitgaven een meerwaarde, net zoals seizoen 2 een meerwaarde is op seizoen 1

avatar van thomzi50
Ik hoorde in de serie (al tijdens seizoen 1) vaak allerlei variaties op de bekende hoofdthema's; andere instrumenten en dergelijken, maar in grote lijnen hetzelfde. En hier en daar hoorde ik zelfs wat muziek die niet op de TP-score stond. Wat moet ik van deze verwachten? Allerlei nieuwe dingen die ik als kijker van seizoen 1 niet kan kennen of inderdaad voornamelijk variaties op al bekende dingen?

@Edwin: deze cd is uitgebracht naar aanleiding van het verschijnen van "The Gold Box" (seizoen 1 + 2)

@thomzi50: deze cd bevat allerlei muziek-tracks uit seizoen 2 en enkele unreleased tracks uit de film 'Fire Walk With Me' (Blue Frank, Half Heart, Laura's Dark Boogie,...)

deze cd is samengesteld in samenspraak met Twin Peaks fans: Angelo Badalamenti had vorig jaar op zijn Myspace aan TP-fans gevraagd welke muziekfragmenten uit seizoen 2 hun favorieten waren... en de populairste zijn nu uitgebracht...

hier wat meer info over de tracks: http://www.dugpa.com/review_cd.php

Meer info ook op het forum van Twin Peaks Gazette.
De cover is wel een echte tegenvaller!

Gelukkig is de muziek wel heel sterk!

avatar van we tigers
Ik heb een leuke ontdekking online gedaan: Diane... The Twin Peaks Tapes of Agent Cooper. Een cassette uit 1990. Erg grappig om deze dingen zo weer terug te horen.

Sietse
Ja, die heb ik ook nog ooit gedownload. Die is erg leuk om eens te luisteren idd.

Ik vind deze trouwens minder dan seizoen 1 en TP:FWWM

sxesven
Ik heb die Cooper tapes al maanden in een vaag .sit formaat hier geript staan.
Krijg 'm niet uitgepakt, spijtig genoeg. Hij lijkt me zo fantastisch.

Sietse
Probeer dit maar eens Sven: http://www.fileinfo.net/extension/sit

sxesven
Thanks!

geen probleem...

ik ga nu zelf die tapes ook nog maar eens opzoeken...misschien dat ik ze nog ergens op een verrotte oude mp3 cd heb staan.

avatar van thomzi50
Twin Peaks Season Two Music and More doet met heel veel gemak iets wat 99 van de 100 nieuwe hiphopcd's niet meer doen: het heeft een effect op me dat ik het continu blijf luisteren en steeds beter ga vinden.

Het is misschien niet Badalamenti's beste werk, maar ik vind het ongelofelijk knap hoe ze van deze verzameling korte nummers zo'n sterk geheel hebben weten te breien. Erg sfeervol, helemaal als je de serie kent. Ik denk dat ik het als ik de serie niet kende veel minder sterk zou vinden, maar dat doet er nu allemaal niet toe. Ik ken de serie en ik vind deze muziek ijzersterk. 4*

Favoriete nummer: Audrey's Prayer. Meesterlijk.

Ik zeg het nog maar een keer: Audrey's Prayer

avatar van Ploppesteksel
Drug Deal Blues

avatar van Darkzone
RSD 2019 op 2-lp clear vinyl!

avatar van Darkzone
Fantastische 2-lp met 2 bonustracks op kant 4 die je pas af kunt spelen als je de naald een stuk verplaatst na het laatste nummer. Ook meteen mijn favoriete kant door het vaak in de serie gehoorde Dark Wood Moods/Red Room.
Twin Peaks: Season Two Music And More Soundtrack Gets Vinyl Release On Record Store Day - welcometotwinpeaks.com

Ook het boekwerk bij de 2-lp met linernotes en full page foto's uit seizoen 2 is een waar genot.
Beste RSD aankoop ooit!