Ice-T - Rhyme Pays (1987)

Label: Sire

1. Intro / Rhyme Pays (6:30)
  2. 6 'N the Morning (7:16)
  3. Make It Funky (5:11)
  4. Somebody Gotta Do It (Pimpin' Ain't Easy!!!) (3:05)
  5. 409 (5:22)
  6. I Love Ladies (4:45)
  7. Sex (2:59)
  8. Pain (3:37)
  9. Squeeze the Trigger (6:15)
  10. Make It Funky [12" Mix] * (5:57)
  11. Sex (Bonus Beat) * (3:53)
  12. Somebody Gotta Do It [Pimpin' Ain't Easy!!!) (12" Mix] (3:28)
  13. Our Most Requested Record [Long Version] * (6:44)
eazyfan
6 in the Morning & Somebody Gotta Do It (Pimpin' Ain't Easy!!) vind ik wel nice geef tog wel een 3.5 voor dit album

eazyfan
nee tog een viertje

ik weet niet waarom, maar dit album krijgt op dit moment maar 2,40!
het is een schande als je moet weeten dat hier op dit album echte rap geschiedenis opstaat! Ice-T's first album, maar hier staat ook het allereerste gangsta rap nummer op '6'n the morning' ! ik geef het album een 4,5!

avatar van principal2000
Old School album van Ice-T. De beats zijn gedateerd en de overduidelijke drumcomputer is uiteraard aanwezig. Ice-T bewijst wel erg goed te kunnen flowen.

avatar van Metalhead99
Lekker old school album, maar ik vind zijn tweede album (Power) heel wat beter. Vooral de beats op dat album zijn heel wat beter. De productie is daar ook duidelijk beter.

avatar van Oortrommel
principal2000 schreef:

Agreed, Ice-T was zijn tijd ver vooruit qua flow. Waar de meeste MC's in 1987 de stijl van Run-D.M.C. en consorten gebruikten, deed Ice-T het op zijn eigen manier. Grappig ook dat je hele stukken letterlijk kunt kopiëren naar het werk van N.W.A. Waar eindigt inspireren en begint kopiëren?

Jammer inderdaad van die voorgeprogrammeerde drums. Toegegeven, het klinkt op sommige tracks best lekker, maar het heeft ook wel een repetitief karakter... Al met al vind ik dit het beste album van Ice-T, hierna werd hij toch wat minder relevant.

avatar van Deranged
Grappig album wel. Leuke Black Sabbath sample op de intro. Blijkbaar dus echt een Sabbath fan, verklaart ook een beetje zijn bijdrage op het Forbidden album.

Tweede nummer doet me qua vocale delivery trouwens erg aan de main theme van de Fresh Prince denken. Weet nou niet of Will Smith het van hem heeft of hij ook nog eens van iemand anders, zo goed ken ik het genre ook weer niet.

Hoe dan ook een leuk kijkje in de historie van hiphop dit.

Rene1979
6 'N the Morning is een classic in hiphop.. De hele plaat is classic..