Handsome Boy Modeling School - So... How's Your Girl? (1999)

Label: Tommy Boy

1. Rock N' Roll (Could Never Hip Hop Like This) (4:33)
  2. Magnetizing (5:58)

met Del the Funky Homosapien

3. Metaphysical (3:27)

met Miho Hatori

4. Look at This Face (Oh My God They're Gorgeous) (1:59)
  5. Waterworld (5:22)

met Encore

6. Once Again (Here to Kick One for You) (4:01)

met Grand Puba en Sadat X

7. The Truth (5:37)

met Róisín Murphy en J-Live

8. Holy Calamity (Bear Witness Ii) (4:02)

met DJ Shadow en DJ Quest

9. Calling the Biz (0:50)
  10. The Projects (P Jays) (4:29)

met Del the Funky Homosapien en Trugoy the Dove

11. Sunshine (4:09)

met Sean Lennon, Money Mark, Father Guido Sarducci, Josh Hayden en Paula Frazer

12. Modeling Sucks (1:02)
  13. Torch Song Trilogy (3:54)

met Sensational

14. The Runway Song (4:49)

met DJ Kid Koala

15. Megatron Boy 2000 (4:58)

met Alec Empire en El-P

16. Father Speaks (1:27)
avatar van Jordy
Helemaal gebaseerd op een Get A Life aflevering

maar helaas kan het me, zoals de meeste Kool Keith / Dan the Automator albums, niet echt boeien

De afzonderlijke tracks zijn vrij goed maar het album vormt niet echt een geheel.

avatar van Jordy
Jordy schreef:

Kool Keith / Dan the Automator

Is dit trouwens wel een Kool Keith album? Misschien heb ik de verkeerde voor me...

avatar van T.O.
Nee, volgens mij hebben Keith en Dan alleen Dr. Octagon samen gedaan.

dit is dan en prince paul , de man achter de eerste de la soul , psychoanalysis en prince among thieves

avatar van thomzi50
Ik vind The Truth een prima track, wat zijn (andere) aanraders, ik ben wel benieuwd, Dan The Automator staat meestal toch wel garant voor kwaliteit

Pauper
Blijft een hele toffe CD met prima producties. The Projects, Magnatizing, Rock 'n Roll, Holy Calamity... het houdt niet op, echt verse Hip-Hop van de bovenste plank!

avatar van thomzi50
Inderdaad sterk geproduceerd, en over het algemeen prima gastrappers. Alleen wat een artiest, ik geloof dat het Sensational was, op dit album doet is me een compleet raadsel.

Social_Mask
Fijn album, goed zeer goed geproduceerd. Echt heel erg mooi, vooral het middenstuk.. bijv. The Truth Dankzij waxs 'ontdekt'. Ik geef het een mooie 4,5*. Raps zijn zeker niet slecht.

avatar van VforVictor
Lekker fris album met een nieuw geluid. Dit is voor mij echt hiphop. Leuke afwisselende producties en vette gastoptredens. Daarnaast vind ik het hele concept van "Handsome Boy Modeling School" fantastisch verzonnen. Het enige minpunt aan het album zijn de vele afwisselende nummers, waardoor het niet echt als een geheel klinkt. Toppertjes; Rock N Roll, Magnetizing (heerlijke samples) Sunshine, The Truth, Waterworld & Metaphysical. Alleen de track Boy 2000 hadden ze er van mij af mogn laten, wat een irritant geluid verder ist album dik in orde een 3,5

avatar van VforVictor
toch maar een 4

avatar van dj maus
Als album te rommelig, maar dankzij geweldige tracks als The Truth, Holy Calamity en Rock 'n Roll kan ik niet lager dan een 3,5 geven.

Van Sunshine bestaat een werkelijk sublieme Groove Armada mix.

avatar van YoG
YoG
Een paar hele leuke nummers.. Zoals bovengenoemde (een Bear Witness remix)!

avatar van JLjuju
Sensational's flow op Torch Song Trilogy vind ik toch wel erg lekker!

avatar van Shinobi
Op zich wel een vermakelijk album, alleen iets te rommelig en niet echt samenhangend zoals hierboven al is gezegd.
Maar stuk voor stuk wel goede tracks, al had het voor mij met Sunshine wel mogen afsluiten.

Kleine 3,5 sterren.