Sophie Ellis-Bextor - Shoot from the Hip (2003)

Electronic / Pop
Label: Polydor

1. Mixed Up World (3:45)
  2. I Won't Change You (3:40)
  3. Nowhere Without You (4:52)
  4. Another Day (3:19)
  5. Party in My Head (3:34)
  6. Love It Is Love (3:28)
  7. You Get Yours (3:58)
  8. The Walls Keep Saying Your Name (4:23)
  9. I Am Not Good at Not Getting What I Want (3:32)
  10. Hello, Hello (4:23)
  11. Making Music * (3:35)
  12. I Won't Dance Without You * (3:59)
avatar van AstroStart
Iets minder dan de vorige plaat, maar nog steeds goed!

Sophie lijkt met deze plaat toch echt muzikaal op haar retour in vergelijking met de vorige

avatar van Mjoesik
Dit vind ik een heel ander album dan haar vorige Read My Lips. Bijna even goed, alleen spijtig dat er maar amper 10 liedjes opstaan.. ik vind em iets te kort.

avatar van Lars.
sophie rules!;) goede cd,, jammer inderdaad van maar 10 liedjes..

avatar van NewYorkCityLight
I Won't Change You vind ik een goed nummer met een prachtige tekst.

En het feit dat het maar 10 nummers zijn (terwijl de UK er 12 heeft). Sophie heeft aangegeven dat ze contractueel gedwongen werd nummers weg te laten voor landen buiten de UK, waar ze het zelf niet mee eens was.

avatar van Emile93
1,0
Verreweg het slechtste album van Sophie! Normaal vind ik haar wel goed maar dit is echt ver onder de maat!

tip_of.yourstar
Gewoon een goed album van Sophie. Het leverde haar geen grote hits op, maar ik vind dat Shoot from the Hip niet moet onderdoen voor haar overige albums (behalve de sublieme plaat van Theaudience dan). Naast de twee singles zijn vooral Another Day, You Get Yours en het rustige I Am Not Good at Not Getting What I Want erg de moeite. (I Am Not Good... hoorde ik ooit in de Hema. Niets op tegen natuurlijk, maar toch wel wat vreemd.)

Samengevat: een leuke plaat van een getalenteerde - en toch vrij ondergewaardeerde - zangeres. Ik hoor haar liever dit soort 'solo' muziek maken dan die dancenummers met Freemasons of Armin Van Buren die ze tegenwoordig maakt.

avatar van Rinus
Toch wel een fijn album. Anders dan het debuutalbum, maar ook gevarieerder van opzet.