The Exciters - Tell Him (1963)

Soul / R&B
Label: Roulette

1. Tell Him (2:36)
  2. Hard Way to Go (3:04)
  3. Drama of Love (2:23)
  4. I Dreamed (2:00)
  5. It's Love That Really Counts (2:56)
  6. Are You Keeping Score (2:45)
  7. Say It with Love (2:35)
  8. He's Got the Power (2:26)
  9. Remember Me (2:20)
  10. So Long, Goodnight (2:11)
  11. Handful of Memories (2:01)
  12. Get Him Alone *
avatar van Poeha
Tell Him (de grote hit), Say It with Love en He's Got the Power allemaal nummers die ik vandaag heb leren kennen. Meteen al een favoriete jaren 60 meiden groep. Eens horen hoe de rest van het album klinkt.

avatar van jorro
De hit Tell Him is de sterke openingszet van dit album. In de twee daaropvolgende nummers Hard Way To Go en Drama Of Love hebben de dames soms moeite de juiste toon te houden. Met I Dreamed is niets mis.
It's Love That Really Counts is weer op het randje. Ik wil dat wel eens door anderen horen zingen.
Are You Keeping Score, een rustig nummer waarin de zang alles bepalend is. dat gaat net goed.
Say It with Love, een nummer met een leuke swing erin.
Het daaropvolgende He's Got the Power is een aanstekelijke song. Lekker ritme ook. Remember Me vind ik dan weer wat minder.
So Long Goodnight, weer een wat rustiger nummer, wordt gevolgd door Handful of Memories waarin de zang weer op het randje is zo nu en dan.

56e in de 100 Greatest Albums of 1963 en 202 in the Best ever albums over 1963.