Nas - Greatest Hits (2007)

Label: Columbia

1. Surviving the Times (4:43)
  2. Less Than an Hour (Theme from Rush Hour 3) (3:16)

met Cee-Lo

3. It Ain't Hard to Tell (3:22)
  4. Life's a Bitch (3:30)

met AZ

5. N.Y. State of Mind (4:53)
  6. One Love (5:24)
  7. If I Ruled the World (Imagine That) (4:43)

met Lauryn Hill

8. Street Dreams [Remix] (4:27)

met R. Kelly

9. Hate Me Now (4:45)

met Puff Daddy

10. One Mic (4:30)
  11. Got Ur Self A... (3:49)
  12. Made You Look (3:23)
  13. I Can (4:14)
  14. Bridging the Gap (3:55)

met Olu Dara

15. Halftime * (4:20)
  16. Nas Is Like * (3:57)
  17. Thief's Theme * (2:59)
RedLightCityBoy
Nas is een fenomeen binnen hip-hop. Op deze Greatest Hits komen vele toppunten uit zijn carriere naar boven, maar echt goed geselecteerd vind ik dit nog lang niet. Als ik een Greatest Hits mocht samenstellen zou ik veel meer variatie binnen het album brengen. Nu is het bijvoorbeeld erg eentonig om vier Illmatic nummers achter elkaar te horen, en daarna het meer recentere werk. Dat werkt niet echt vind ik. Ondanks dat kun je hier wel erg lekkere nummers vinden die Nas heeft neergezet. Voor de mensen die onbekend zijn met Nas is dit natuurlijk een goed begin. Maarja, een Greatest Hits zonder: The World is Yours of Memory Lane is naturlijk minder.

eigenlijk zou heel illmatic hier op moeten staan.. maarja er is vooral voor de commerciele nummers gekozen wel jammer. Surviving the times is wel echt vet

avatar van MJ_DA_MAN
nastynas07 schreef:
Greatest Hits. Je weet wat dat zijn?

Zat laatst op tv een stukje van The Wiz te kijken, en hoorde toen dat die sample van Surviving the Times uit een nummer van The Wiz komt

CdP
MJ_DA_MAN schreef:
Greatest Hits. Je weet wat dat zijn?

Hij bedoeld daar dus natuurlijk mee dat heel Illmatic 1 en al topnummers zijn en er daarbuiten dus niet veel nummers van Nas zijn die dit niveau halen en daarom heel Illmatic er volgens hem op moet, lijkt mij niet zo'n gekke gedachte of wel?

avatar van Shelter
Hate me now is een afgrijselijk nummer, een van de slechtste tracks die hij gereleased heeft. Helaas was het een hit en helaas terug te vinden hier. Voor de rest wel een goed overzicht.

avatar van Reint
Rare tracklist eigenlijk, vooral omdat dit volgens mij helemaal niet zijn grootste hits, zoals de titel doet vermoeden. Die Illmatic-singles waren toch geen van alle echt hits te noemen?

avatar van KILLERBEE99
Mooie Greatest Hits, met alleen maar vette nummers.