Global Communication - Remotion (1995)

Alternatieve titel: The Global Communication Remix Album

Electronic
Label: Dedicated

1. Jon Anderson - Amor Real (8:58)
  2. Chapterhouse - Delta Phase [Global Communication Rmx] (10:14)
  3. Warped 69 - Natural High [Global Communication Rmx] (8:56)
  4. Reload - Le Soleil et La Mer [Global Communication Rmx] (8:07)
  5. The Grid - Rollercoaster [Global Communication Rmx] (8:16)
  6. Chapterhouse - Epsilon Phase [Global Communication Rmx] (11:20)
  7. Nav Katze - Wild Horses [Global Communication Rmx] (15:11)
avatar van Onderhond
De heren van Global Communication hebben een missie. "People are starting to lose touch with themselves as individuals through techno overdose and the whole rigmarole of '90s lifestyle. We're saying hold on, slow down and chill out a minute. Take it easy, you're a human being." Aldus een stukje uit het manifest dat op hun site te vinden is. Naar mijn mening slagen ze er niet altijd even goed in, maar met dit album zitten ze er knal op. Een mix van lounge en ambient die nooit eerder zo rijk klonk.

Remotion is geen album dat het enkel goed doet in de zomer, Remotion is zomer. De tracks zijn lekker lang, wat ervoor zorgt dat de sfeer lekker lang aanhoudt. Warme ambient drones, met luchtige, dromerige melodieën en ietwat uptempo, zodat het geen echte ambient is. Muziek die zelfs m'n ouders wist te overtuigen (al zijn die ondertussen ook al wat gewend). Amor Real en Wild Horses vormen de hoogtepunten van het album, al doe ik daarmee de andere nummers een beetje oneer aan. Elke track is overheerlijk, maar sommigen zijn nu eenmaal nog beter. De complexiteit aan gelayerde waves is best groot, en ik heb zelden een album zo vol weten klinken. Zweverige voicesamples maken het geheel af, en maakt dit tot m'n favoriete chill album.

Geen enkele verkeerde noot te vinden op dit album, en niks dat mensen ook maar enigszins kan afschrikken. Pure perfectie, en een verwezelijking van hun manifest. 5*

site = Global Communication

avatar van Goodfella
10 jaar geleden! Netjes, je hoort het er nauwelijks aan af. 't is soms nét In Sides van Orbital zonder die ietwat gedateerd klinkende samples, erg erg mooi.

JonnieBrasco
Een andere Schnauss-liefhebber verwees me door naar dit album, en tot nu toe ben ik erg ondersteboven van Le Soleil et La Mer, dat was meteen de eerste keer toen ik het hoorde al een voltreffer. Rijk aan kleur, melodie, betovering en actief dromen. De rest zal waarschijnlijk nog iets moeten groeien om de hoge score te halen die men hier tot nu toe aan dit album geeft.

avatar van T.O.
Probeer het album van Reload dan eens zou ik zeggen.

avatar van Onderhond
Toch niet echt vergelijkbaar. Global Communication drukt toch stevig z'n stempel op de remix. Reload neigt meer naar wat duistere, industriële sferen, terwijl dit echt puur chill en zomers is.

avatar van John Doe
De remix is volgens mij precies hetzelfde als het origineel, of er moeten wel hele kleine aanpassingen in zitten. Chille ambient van de bovenste plank inderdaad.

avatar van Onderhond
Ik begrijp het zelf niet, meestal check ik beide nummers even voor ik zoiets neerpen, of ik moet ze echt goed kennen .

Klinken inderdaad nagenoeg hetzelfde, al blijft de rest van het Reload album moeilijk te vergelijken met dit album.

avatar van John Doe
De ambient nummers van dat Reload album passen wel bij Le Soleil Et La Mer. Daar zou JonnieBrasco het wellicht toch voor willen doen (ook al is Soleil wel de beste). Kwestie van één keer opzetten en die nummers eruit pikken.