Kenny Wayne Shepherd - 10 Days Out (2007)

Alternatieve titel: Ten Days Out...Blues from the Backroads

2. Potato Patch (5:48)

met Jerry "Boogie" McCain

3. Honky Tonk (3:15)

met Buddy Flett

4. The Thrill Is Gone (8:32)

met B.B. King

5. Tina Marie (4:24)

met Bryan Lee

6. Born in Louisana (6:28)

met Clarence "Gatemouth" Brown

7. Chapel Hill Boogie (5:51)

met John Dee Holeman

8. Tears Came Rollin' Down (3:17)

met Henry Townsend

9. Knoxville Rag (1:50)

met Etta Baker

10. Big Daddy Boogie (5:17)

met Neal "Big Daddy" Pattman

11. U-Haul (5:02)

met Cootie Stark

12. Red Rooster (6:22)

met Henry Gray en Howlin' Wolf Band

13. Sittin' on Top of the World (4:00)

met Hubert Sumlin en Howlin' Wolf Band

14. Spoonful (5:20)

met "Wild Child" Butler en Howlin' Wolf Band

15. Grindin' Man (8:05)

met Pinetop Perkins en Muddy Waters Band

avatar van RPJvdH
Erg lekker lopend plaatje...
1e materiaal wat ik van deze band hoor, maar smaakt naar meer

avatar van Ronald5150
”10 Days Out” is een prachtig project van Kenny Wayne Shepherd. In tien dagen tijd trekt hij door het zuiden van de Verenigde Staten en speelt hij met grootheden uit de blues, maar ook met lokale onbekenden bluesknarren en zelfs met een bejaarde bluesdame. Dit levert een authentiek bluesdocument op, waarbij Shepherd zijn moderne bluesklanken perfect combineert met het doorleefde bluesgeluid van weleer. Het mooie van ”10 Days Out”, los van de muzikale klasse, is dat het onderlinge respect er vanaf druipt. Enerzijds is merkbaar hoe vereerd Shepherd is om met dergelijke muzikanten te spelen. Hij is de bescheidenheid zelf. Anderzijds is het mooi om te zien dat de ervaren bluesmannen het geweldig vinden dat zo’n jonge hond hun muziek doet herleven. De liedjes zijn afwisselend akoestisch en elektrisch, waarbij de akoestische liedjes vaak in een duo bezetting wordt gespeeld. Sommige opnames zijn gewoon buiten opgenomen, of op een veranda, in een kerk of in de keuken. De sfeer is ontzettend ongedwongen en dat komt de kwaliteit en het spelplezier ten goede. ”10 Days Out” wordt afgesloten met een viertal bluesklassiekers, waarbij Shepherd samenspeelt met muzikanten uit de legendarische Howlin’ Wolf Band en Muddy Waters Band. ”10 Days Out” verenigt jong en oud binnen de blueswereld en laat niet alleen horen dat de blues een unieke muziekstroming is, maar ook een manier van leven. Ronduit fantastisch!

P.S. De bijbehorende DVD maakt het allemaal visueel en is een lust voor het oog en oor!