Dare - Out of the Silence (1988)

Label: A&M

1. Abandon (4:36)
  2. Into the Fire (4:53)
  3. Nothing Is Stronger Than Love (4:42)
  4. Runaway (4:30)
  5. Under the Sun (6:14)
  6. The Raindance (5:23)
  7. King of Spades (4:45)
  8. Heartbreaker (3:38)
  9. Return the Heart (5:10)
  10. Don't Let Go (5:57)
Hier is alles goed aan. Een van de beste AOR-cd's ooit. Wat een geweldige vocals van Darren Wharton en uitmuntende composites. Een in cultkringen gewild album. Toper als je van dit genre houdt.

DutchViking
Inderdaad een zeer sterke plaat in het genre. Enigszins vergelijkbaar met Magnum, .38 Special en Harem Scarem (die ik dan zelfs nog wat beter vind, luister maar eens naar het geniale Mood Swings), ook uitstekende melodieuze rockbands die nooit de aandacht hebben gekregen waar ze gezien hun sterke repertoire recht op hebben. Van deze plaat vind ik vooral Into the Fire ijzersterk, maar de rest mag er ook zijn: 4*

avatar van VanDeGriend
Bericht verwijderd

avatar van Darkzone
Ik ken alleen het geweldige nummer "Into The Fire" wat destijds op een 7" EP stond (wat ik nogsteeds heb!) wat bij een rockmagazine zat. Helaas nooit een goede kwaliteit mp3 van gevonden.

avatar van mulver64
Inderdaad een dijk van een plaat.
Helaas heeft Dare dit niveau niet meer gehaald, al zit Calm Before the Storm er niet ver onder.

avatar van Guinness1980
Dit album was vorige week 'Het Rock Album van de Week'
Door het hoge gemiddelde was ik hier erg nieuwsgierig naar.
Het klinkt allemaal niet slecht maar een heel album vind ik (tot nu toe) nog iets teveel van het goede.
Wellicht dat ik er over een paar luisterbeurten er anders over denk.

avatar van Metalhead99
Zeker een prima AOR album, maar ik vind dat vooral in het eerste gedeelte van de plaat er wel erg weinig aandacht aan het gitaarwerk geschonken wordt en dat de keyboards een wel erg prominente rol innemen.
Het gitaarwerk is namelijk ook gewoon prima, dus hier had ik best wat meer van willen horen.
Verder is op deze plaat weinig aan te merken.
De productie is goed, de zanger zingt goed en de liedjes liggen gewoon heerlijk in het gehoor.

Ozric Spacefolk
Ik heb echt niets van Dare. Iets zegt mij dat de leadman van deze band bij Thin Lizzy zat.
Verder popt deze band iedere keer op in lijstjes met Strangeways, Journey, etc.

Dus het zou vergelijkbaar moeten zijn. Vind ik dit leuk? Je zou denken van wel....

Darren Wharton was toetsenist bij Thin Lizzy ten tijde van Thunder & Lightning en Renegade. Dit debuutalbum is tevenw hun beste,w ant de opvolger haalde nooit het niveau van dit debuut. Inderdaad in het rijtje Strangeways zou hij zeker niet misstaan.

Ozric Spacefolk
Ik ben wel gewend, dat je zegt dat opvolgers van het debuut het niveau niet halen

Als ik een bandje goed vind, dan wil ik graag meer dan het debuut, dus ik ga maar eens aan de slag met verzamelen.

Je zult er geen spijt van krijgen

avatar van Jester
Wat een bizar hoog gemiddelde heeft dit album, nog één stem en hij komt in de top 10 van Rockalbums aller tijden binnen!

Ozric Spacefolk
Nou, zal ik dat maar eens doe, dan.

Ellende is wel dat de AOR-haters hun tegenstem zullen uitbrengen.

Ik persoonlijk houd van zowel AOR, Hardrock als van Grunge en Indie.

Ja, Jester , een bizar hoog gemiddelde, maar dit is een van de beste platen in het aor- genre ooit. Fantastische sound. Jammer dat Darren Wharton zo weinig cd's maakt.

avatar van steve harris
heerlijke aor in de lijn van journey, giant etc.

avatar van Metal-D78
Prima album, maar ik vind de gemiddelde waardering bij dit album wel iets te hoog. Daarvoor zijn de songs over de gehele linie iets te eenvormig. Wel is dit debuut van Dare naar mijn mening het beste dat de band heeft voortgebracht, al mag Calm before the Storm er ook zijn.