Gram Parsons & The Flying Burrito Brothers - Archives Volume One: Live at the Avalon Ballroom 1969 (2007)

Country
Label: Amoeba

1. Close Up the Honky Tonks (2:38)
  2. Dark End of the Street (4:05)
  3. Medley: Undo the Right / Somebody's Back in Town (3:21)
  4. She Once Lived Here (4:00)
  5. We've Got to Get Ourselves Together (3:57)
  6. Lucille (2:41)
  7. Hot Burrito #1 (3:44)
  8. Hot Burrito #2 (4:34)
  9. Long Black Limousine (3:53)
  10. Mental Revenge (3:12)
  11. Sin City (4:05)
  12. Thousand Dollar Wedding (4:27)
  13. When Will I Be Loved (2:16)
  14. Medley: Undo the Right / Somebody's Back in Town (3:14)
  15. She Once Lived Here (4:16)
  16. Mental Revenge (3:13)
  17. We've Got to Get Ourselves Together (3:53)
  18. Lucille (2:58)
  19. Sin City (4:10)
  20. You Win Again (3:12)
  21. Hot Burrito #1 (3:55)
  22. Hot Burrito #2 (4:10)
  23. You're Still on My Mind (2:45)
  24. Train Song (3:50)
  25. Long Black Limousine (3:23)
  26. Dream Baby (How Long Must I Dream) (3:24)
  27. Do Right Woman (5:02)
avatar van Savant
Liefhebbers van Gram Parsons kunnen hier zo hun voordeel mee doen. Twee concerten (ze speelden in het voorprogramma van the Grateful Dead) van the Flying Burrito Brothers. Beetje merkwaardig dat dit als 'the Gram Parsons Achives' wordt verkocht, maar dat terzijde. Mooi kartonnen hoesje, twee cd-tjes, leuk en informatief boekje. De geluidskwaliteit is niet super, maar dat mag de pret niet drukken. Hier wordt de Country-rock (mee) uitgevonden. Pop historisch zeker van belang, vanwege het minimale live materiaal wat er voorhanden is van Gram Parsons en The Flying Burrito's. Als bonus 2 nummers van Gram zelf, waaronder een voorstudie van 1000 Dollar Wedding op piano.

DutchViking
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige spreker. Deze dubbelaar bevat zeldzame live-opnamen die het beluisteren meer dan waard zijn. De geluidskwaliteit is inderdaad niet al te best, maar toch biedt deze compilatie een mooi overzicht van wat Gram solo en met The Flying Burritos Brothers zoal heeft gedaan: 4,5*

avatar van Stijn_Slayer
De Burritos onder leiding van Parsons vond ik live eigenlijk niet zo goed. Ik heb ook een aantal bootlegs, maar ik draai ze eigenlijk nooit. De uitvoeringen halen het simpelweg nooit bij de studioversies. Soms zijn ze een beetje slordig of stuurloos. Alsof ze hun draai op het podium nog niet gevonden hadden. De Burritos onder leiding van Rick Roberts waren live eigenlijk een stuk beter.

De geluidskwaliteit is inderdaad niet heel erg goed, maar ook niet storend.