After Tea - After Tea (1969)

Label: Decca

8. Sunny Side of Mable Block
  9. Water and White Marble
  10. Lily of the Valley
  11. Love in Jeopardy
  12. A Little Bit Today (A Little Bit Tomorrow)
avatar van nlkink
"AFTER TEA" is ongewild een product geworden van een uiteenvallende groep. Qua sound een vervolg op "NATIONAL DISASTER" met wederom psychedelisch getinte liedjes. Voordat " AFTER TEA" in 1969 uitkwam was gitarist Ray Fenwick alweer vertrokken naar Engeland om de line up van de gehalveerde Spencer Davis Group aan te vullen. Vervolgens stapte Hans van Eijck uit de groep om zich weer bij de Tee Set aan te sluiten, die zich opmaakten voor hun grootste successen, o.a. met het in de Verenigde Staten ook zeer succesvolle "MA BELLE AMIE".
Door de personeelswisselingen kreeg de muziek van de groep een sound die meer in de richting van de blues bewoog, te horen op het derde album, dat ook "AFTER TEA" als titel kreeg. Maar dat is weer een ander verhaal.