Saybia - Live EP (2003)

Denemarken
Label: EMI

1. Fool's Corner (7:57)
  2. The Miracle in July (6:55)
  3. Apart (7:30)
  4. Joy (7:14)
  5. In Spite Of (6:45)
  6. Empty Chairs (4:19)
Saybia was voor mij wel één van de ontdekkingen van 2002. Ook op live gebied vind ik ze erg sterk. Ik weet dat het een band is waar je van gruwt of waar je dol op bent: ik hoor absoluut tot de laatsten. The second you sleep is tot mijn all-time-favourites gaan behoren en deze live-e.p. bevalt me ook uitstekend.

aERodynamIC schreef:

Ben helemaal mee ! De live staat nu op en ik ben Joy nu een paar keer aan het herhalen; wat een gitaarsolo, zeg !
Het gekke is dat ik alles van ze heel goed vind; de laatste Cd was even wennen, maar inmiddels vind ik die misschien nog wel mooier dan de eerste....
Tijdje geleden dat ik een band zo geweldig vond, hoor !

avatar van sq
sq
Ik heb deze in Denemarken gekocht, bij wijze van souvenir. Blijkt bij bestudering van de cover dat ie in Nederland is opgenomen!

Ik vind deze live-registratie een goede aanvulling op de twee studio-CD's. Het is geenszins meer van hetzelfde. Inderdaad heeft, als Bas666 stelt, het gitaarwerk mij ook wel getroffen. Doet mij zelfs wel aan Pink Floyd denken.

Ongetwijfeld één van de beste live-registraties die mij ooit ter ore zijn gekomen. Uniek, hoe zowel vocals als instrumentatie volledig op dezelfde golflengte zitten.

Mooie aanvulling op 2 prachtige cd's van deze band. Ik kijk al uit naar de opvolger die binnenkort(?) uitkomt!!!

tuktak
live zijn ze zo verschrikkelijk goed. ik heb nog ook nog saybia 2 meter sessies, en saybia live in paradiso. wat een gevoel heeft deze man in zijn stem. muzikaal is het ook allemaal smullen geblazen, een van de weinige bands die me kippenvel kan bezorgen.

avatar van sq
sq
Inmiddels 3 jaar verder. Weer eens opgezet, maar het is niet meer zo mooi als ik dacht. Toch wel wat beperkt in variatie, dit.

avatar van T.A.
Heeft iemand deze toevallig ergens in een shop zien liggen? Recent.

avatar van jrn
jrn
Beste wat ze naar mijn mening hebben gemaakt, en ook het beste live album (? EPtje) die ik ken. Het doet me gewoon iets.

avatar van strandsmurf
Heerlijke live-cd, waar ik gelukkig bij heb mogen zijn. (013, Tilburg)

avatar van dynamo d
Schitterende live EP, waarop Søren Huss zo fantastisch mooi zingt. Inderdaad, zoals anderen zeggen, een prima aanvulling op de studio albums. Het nummer Apart staat trouwens niet op een studio album en daarom alleen al is deze EP zeer de moeite waard. Helaas is de EP nauwelijks meer verkrijgbaar maar kon er gelukkig nog eentje bemachtigen.