Urbanus Vobiscum (2007)

Belgiƫ
Pop / Folk
Label: Universal

1. Flip Kowlier - Belastingscontroleur (3:28)
  2. Will Tura - Meisje Met de Bloemen (3:19)
  3. Urbanus - CO2 Prostituee (4:07)
  4. Bart Peeters - Madammen Met een Bontjas (3:52)
  5. Sarah Bettens en Jan De Wilde - De Aarde (3:43)
  6. De Mens - Gigippeke (3:22)
  7. Roland en Laïs - Hittentit (3:32)
  8. De Nieuwe Snaar - De Wereld Is Om Zeep (3:33)
  9. Axelle Red - Grootvader Geplant (3:18)
  10. Clouseau - Publiciteitsjaren (3:48)
  11. K3 - Een Rustige Ouwe Dag (3:47)
  12. Stijn Meuris - Zonder Pracht Zonder Praal (3:11)
  13. Nathalie Delcroix - Bakske Vol Met Stro (4:42)
  14. Fixkes - Kodazuur (2:32)
  15. Wim Opbrouck - Quand les Zosiaux (5:38)
  16. Urbanus - Belastingscontroleur * (4:42)
  17. Urbanus - Madammen Met een Bontjas * (2:52)
  18. Urbanus - De Aarde * (3:17)
  19. Urbanus - Gigippeke * (4:02)
  20. Urbanus - Hittentit * (2:03)
  21. Urbanus - De Wereld Is Om Zeep * (3:43)
  22. Urbanus - Grootvader Geplant * (3:43)
  23. Urbanus - Publiciteitsjaren * (4:22)
  24. Urbanus - Een Rustige Ouwe Dag * (4:17)
  25. Urbanus - Zonder Pracht Zonder Praal * (3:56)
  26. Urbanus - Kodazuur * (3:01)
  27. Urbanus - Bakske Vol Met Stro * (4:08)
  28. Urbanus - Quand les Zosiaux * (4:38)
avatar van musicboy
Gisteren gekeken naar de dvd en toch wel genieten. Juist, die boer van een Kowlier verpest het even. Ook de Fixkes stellen niet veel voor. K3 verbaast in positieve zin. Dat Urbanus soms echt op de zenuwen kan werken, wist ik al lang. Maar dat hij in zijn beginjaren mooie liedjes maakte, is weer maar eens bevestigd. Sommige nummers zijn gewoon ontroerend, teder en kinderlijk schoon. 'CO2 prostituée' hoort daar als nieuw nummer ook bij. Het schattige 'Meisje met de bloemen' kan ik niet thuiswijzen. Is dat een oud nummer, ergens vroeger al verschenen? 'Zonder pracht, zonder praal' blijft een klassetekst, even pijnlijk als 'I want you' van Elvis Costello. Jammer dat Urbanus voorla bekend is als komiek en niet als zanger.

avatar van musicboy
Is 'Meisje met de bloemen' een Urbanusnummer? Ik ken het niet, vind het niet terug in zijn discografie en ook op dit album staat het alleen in de Turaversie. Wie weet raad?

Father McKenzie
Ik was in het begin toen deze uitkwam enthousiaster dan nu. Sommige covers zijn zéér geslaagd (Sarah Bettens, De Mens, Bart Peeters), aan andere covers vind ik dan niet veel, vooral Fixkes vind ik Kodazuur vreselijk verkrachten, maar al bij al vind ik dit toch een redelijk geslaagd eerbetoon.
De extra cd met Urbanus door Urbanus is mooi meegenomen en het "nieuwe" Urbanusnummer CO2 Prostituee is goed grappig en dus zéér ok.
Zoals zo vaak heb je bij dit soort eerbetoon-cd's dat je niet alles even geslaagd of leuk vindt, ik kom hier dus uit bij ***1/2

avatar van Wyverex
Ik heb de dvd hiervan, maar is dit album eigenlijk live, of niet?
Het is prachtig gedaan, maar er was een nummer dat ik echt niet kon uitluisteren. Ik denk dat het dat nummer was met Roland. Hittentit. Man wat is die irritant:p

avatar van Thunderball
Deze vandaag aangeschaft.
Al een hele tijd naar de dubbel cd versie op zoek en nu dan eindelijk gevonden.
De cover-cd is leuk, hoewel ik niet alles goed vind, als Hollander ken ik ook sommige Belgische artiesten niet.
Wanneer je dan vervolgens de bonus cd, toepasselijk getiteld Urbanus Zelf, beluistert, weet je meteen weer hoe de nr's echt horen te klinken.
Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van CWTAB
Meisje met de bloemen is een nummer dat Urbanus voor den Will Tura geschreven had dacht ik... eindelijk de dubbele cd versie origineel in huis oh yeah nostalgie around the clock