Bone Thugs-N-Harmony - The Art of War (1997)

Label: Ruthless

1. Retaliation (2:21)
  2. Handle the Vibe (4:40)
  3. Look into My Eyes (4:19)
  4. Body Rott (5:01)
  5. It's All Mo' Thug (5:12)
  6. Ready 4 War (4:36)

met DJ Majesty

7. Ain't Nothin Changed (Everyday Thang Part II) (4:43)
  8. Clog Up Yo Mind (5:01)
  9. It's All Real (5:08)
  10. Hard Times (Interlude) (2:49)
  11. Mind of a Souljah (4:39)
  12. If I Could Teach the World (4:24)
  13. Family Tree (5:49)
  14. Mo' Thug (1:40)
  15. Thug Luv (5:08)

met 2Pac

16. Hatin' Nation (5:12)
  17. 7 Sign (4:48)
  18. Wasteland Warriors (4:28)

met Souljah Boy

19. Neighborhood Slang (1:29)
  20. U Ain't Bone (5:04)
  21. Get Cha Thug On (4:02)
  22. All Original (4:58)
  23. Blaze It (2:08)
  24. Let the Law End (3:36)
  25. Whom Die They Lie (4:24)
  26. Friends (5:10)
  27. Evil Paradise (4:48)
  28. Mo' Thug Family Tree (5:37)

met Tre', Tony Tone, Boogie Nikke, Cat Cody, II Tru, Ken Dawg, Souljah Boy en Graveyard Shift

'Handle the Vibe' is het snelste rapnummer dat ik ken, vroeger heb ik deze cd grijs gedraait.
Laatst weer eens een poging gewaagd maar dat viel toch tegen. De teksten zijn niet al te goed geschreven en ik versta er soms ook geen bal van.
Al in al toch best een redelijke hiphop plaat die genoeg tegenstand biedt tegen de rotzooi die vandaag de dag uitgebracht wordt.

eazyfan
Thug Luv nice

avatar van snoopy
look into my eyes nice

BB Gambini
Dit vind ik samen met "E. 1999 Eternal" de beste Bone album. Dit was mijn 2e Bone album, en draai hem nog steeds. Ik vind "Thug Luv" met 2Pac echt goed.

avatar van P.O.W.
U Ain't Bone, mischien wel m'n favoriete BONE track. Hoe meer ik dit album luister, hoe meer ik begin te twijfelen of dit mischien toch het Nr.1 BONE album is. E.1999 of AoW ik weet het niet...

Heel veel Bone material, vind dit ook wel een goed album, maar vind het een vage album, ze rappen alleen super snel hierop en daardoor volg je bijna niks.

Ik denk dat de beste tracks toch de rustige tracks zijn, waar je lekker achteruit kan zitten en chillen!

avatar van P.O.W.
Splinta schreef:

Ik weet niet, ik denk dat ik juist die snelle agressieve stijl vetter vind. Allebei is goed natuurlijk, ik hoop dat S&L een 2cd wordt met een goede mix van die 2 stijlen.

avatar van Reijersen
2 cd's aan BTNH is me wat teveel, maar er staan wel een paar uitschieters op. Vrij donkere, zangerige hiphop met erg snelle verses. Totaal een eigen stijl die me zo nu en dan goed kan bekoren.

3,5 sterren.

avatar van No Surrender
Wat een heerlijk album, de Bone Thugs sound 2 uur aan te horen is toch om te genieten. Geen een echt matige track te bekennen, en vele tracks van een zeer hoog niveau (onderandere Body Rott, Handle the Vibe, Family Tree, Ready 4 War, It's All Mo Thug, Thug Luv)

Mezelf
Vele tracks van een zeer hoog niveau, dat duidt ook op een aantal mindere tracks, en dan kan je in principe geen 5 geven toch? Want dat zou betekenen dat het album flawless is..

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom een 5?

avatar van Jorge-E
Waarom niet? Ik moet dit misschien ook eens een 5 geven.
No Surrender zal dit album waarschijnlijk mega vet vinden, wat het ook is.
Hij zegt trouwens dat er geen matige tracks opstaan, dus de 5 lijkt me hier goed te staan.

Mezelf
Hmm ja maar "vele tracks van zeer hoog niveau' is iets anders dan "geen matige tracks", dat wilde ik graag weten, no offense

avatar van Jorge-E
En de tracks die niet van een zeer hoog niveau zijn zullen wel van een gewoon goed niveau zijn.

Mezelf
Die conclusie kan best wel eens kloppen

Maar dan nog, een aantal perfect tracks met een paar goede tracks is voor mij nog geen 5 waard. Ieder zijn mening he

avatar van Game
Om me maar in de discussie te gooien :

Het ligt eraan. Niet elke track op een album hoeft toch supergoed te zijn? Er zijn altijd wat tracks die er wat uitspringen en je wat speciaals geven. 2Pac's Me Against The World bijvoorbeeld heb ik ook een 5 gegeven, en daar staan ook "mindere" tracks op naar mijn mening. Maar het geheel is erg fijn omdat ik de CD nergens hoef te skippen.
Om maar een voorbeeld te geven vanuit mijn perspectief.

avatar van Jorge-E
Inderdaad, het gaat hem om het geheel. En als er enkele minder goeie tussen zitten is het niet erg.

avatar van No Surrender
Game schreef:
Om me maar in de discussie te gooien :

Om maar een voorbeeld te geven vanuit mijn perspectief.

amen

avatar van Jorge-E
Ken ik zowat alle Bone videos vanbuiten ontdek ik vandaag pas dat er een video is voor Look Into My Eyes. Bedankt aan wie die er heeft geplaatst.

^^^ soundtrack van Batman.....

lol, hier heb je hem in HQ:

YouTube - Bone Thugs-N-Harmony - Look Into My Eyes

Dit was de tijd waarin bizzy schijt had aan ruthless records.....jammer......

AOW blijft een van de beste dubbel disks op de markt en is cker een classic!

avatar van Kill_illuminati
Tupac geeft het nummer Thug Luv echt een 'Haunted Feeling. Hij schreef (volgens: Bizzy Bone) zijn vers in 111 seconde.

Eazy-E was de grote kracht achter BTNH. Met zijn bussiness-mentaliteit werd Bone een ware hype in 1994 en 1995. Eazy's geld, management en natuurlijke liefde voor deze talentvolle rappers waren de reden dat Bone zo sterk begon aan hun carriere.
Eazy-E was ook de grote kracht achter NWA. Hij zorgde voor het imago van gangsta-rap. Hij schreef geen teksten, was geen goede rapper, geen producer maar toch waren alle ogen op Eazy-E gericht eind jaren '80. Hij had charisma en kon het leven van de straat vertellen omdat hij echt van de straat kwam. Ook was Eazy-E iemand die wist hoe hij geld moest maken, een echte bussiness-man volgens Jerry Heller.
Na zijn dood hadden ze geen back-bone meer.

avatar van Dead_Presidents
Thug Luv ?