Not the Same Old Blues Crap (1998)

Blues

8. R.L. Burnside - Come on In
  9. Elmo Williams - Been Here and Gone
  10. Robert Cage - Little Eddie Blues
  11. Hasil Adkins - Your Memories
Via deze CD ben ik aanraking gekomen met de blues. Met name de nummers van R. L. Burnside maakten indruk. Heerlijke doorleefde muziek. Mooi figuur ook. Op bejaarde leeftijd opnieuw doorgebroken en een cultheld geworden in de alternatieve scene doordat John Spencer (van de John Spencer Blues Explosions) hem ontdekte en muziek met hem opnam. Inmiddels is hij alweer een paar jaar geleden overleden, meen ik.

Met de andere namen kon ik minder uit de voeten, misschien omdat hun levensverhaal mij minder - want ik kende het niet? - aansprak.

Misschien ooit nog 's aan de blues beginnen, al spreken andere oervormen van de hedendaagse popmuziek mij meer aan.

avatar van spinout
Via deze CD ben ik in aanraking gekomen met het Fat Possumlabel. Heerlijke rauwe blues. In Paradiso zag ik 20 Miles en T-Model Ford. De meest verrassende artiest hier is de oude rockabilly artiest Hasil Adkins met het prachtige Your Memories. The Neckbones klinken hier als Led Zeppelin in 1969. Een aanrader, want kwaliteit voor een lage prijs.