Ryuichi Sakamoto - Silk (2007)

Alternatieve titels: Soie | Seta

Japan
Score
Label: Remstar

1. Silk Opening (2:49)
  2. Mill Theme (1:37)
  3. Love Theme (1:17)
  4. Trip to Egypt (1:10)
  5. First Trip to Japan (3:59)
  6. Snowy Village (5:41)
  7. First Return (1:28)
  8. Second Trip to Japan (2:35)
  9. The Girl (3:51)
  10. Second Return (2:26)
  11. Love Theme II (2:26)
  12. Sadness (1:42)
  13. Brothel (2:14)
  14. The Last Trip to Japan (2:51)
  15. Revolution (4:49)
  16. The Last Return (4:02)
  17. Building the Garden (1:50)
  18. Reminiscence (2:45)
  19. Helen (2:52)
  20. Sadness II (3:19)
  21. Silk Endroll (5:22)
avatar van dynamo d
Silk is de prachtige soundtrack van Ryuichi Sakamoto die hoort bij deze film: http://www.moviemeter.nl/film/37657

avatar van dynamo d
Mooiste filmscore van het jaar. Soie - zoals de Franstalige titel luidt - of Silk - zoals de Engelstalige titel luidt - is schitterend gemaakt door de briljante Ryuichi Sakamoto. Het is ook onmiskenbaar Sakamoto. Rustige subtiele pianomuziek zoals op Mill Theme, Love Theme, Snowy Village, Sadness, Brothel en Reminiscence. Maar ook meer orkestrale gedeelten zoals Silk Opening en Silk Endroll. Of pianomuziek met viool (Joshua Bell) zoals The Girl. Vooral erg mooi vind ik First, Second & Last Trip to Japan. Net als op Shining Boy & Little Randy speelt Carlos Nunez op fluit. Kippenvel. Naast fluit, viool en piano zijn er ook blaasinstrumenten te horen zoals op Trip to Egypt.
Revolution is een wat donkerder nummer en doet me denken aan de sfeer op Sakamoto's score 'Gohatto'.
In ieder geval, was Soie/Silk - tezamen met de albums Fear of a Blank Planet (van Porcupine Tree) en Blackfield II (van Blackfield) - voor mij een muzikaal hoogtepunt in 2007. 5*

mooie soundtrack maar hij kwam mooier over in de film. ik zal hem nog eens moete herbeluisteren.

skipy05 schreef:

Waarom schrijf je 4* op terwijl je maar 3,5* geeft? En dat voor deze zeer mooie muziek, zoals je op Moviemeter omschrijft.