Ian McCulloch - Slideling (2003)

Label: Spin Art

1. Love in Veins (3:25)
  2. Playgrounds and City Parks (3:17)
  3. Sliding (3:37)
  4. Baby Hold On (3:52)
  5. Arthur (3:39)
  6. Seasons (4:10)
  7. Another Train (3:58)
  8. High Wires (4:14)
  9. She Sings (All My Life) (3:12)
  10. Kansas (4:41)
  11. Stake Your Claim (4:05)
Chris Martin van Coldplay is een groot liefhebber van Ian McCulloch / Echo & the Bunnymen.
Niet verrassend dus dat hij meespeelt (samen met bandmaatje Johnny Buckland) op de nummers Sliding en Arthur.
En gelijk hoor je een Coldplay song ! Of horen we op de Coldplay albums nu juist Ian McCulloch ?!
Doet er niet toe. Dat de Coldplay-fans deze cd (nog) niet hebben opgemerkt verbaast mij ten zeerste, want het ademt regelmatig toch echt dezelfde sfeer uit.

EVANSHEWSON
Zijn bandje Echo en de bunniemannen was me destijds in de eighties geheel ontgaan - te veel naar Simple Minds en U2 zitten luisteren destijds - iemand copieerde me een best of van zijn band en wat later bracht deze zanger dit half meesterwerkje uit, nu draaide men dit op mijn radiozender (Vlaamse Radio één) en vandaar dat ik meteen "mee" was.

Biezonder sfeervol plaatje, en als ik het nu met zijn band vergelijk, geeft me maar deze man solo!
4 sterren ****

avatar van Rainmachine
Prachtig album van McCulloch. Dichter bij de Bunnymen kan ie solo niet komen volgens mij. Heb ze nog in Paradiso gezien (bovenzaal) bij de promotour van dit album. Hij had een meer dan prima band bij zich!

avatar van WesleyX16
Ik vind de muziek eigenlijk maar wegkabbelen. Geef mij maar Echo's compleet.

avatar van vantagepoint
Ja het lijkt heel hard op coldplay, maar dan in een mindere vorm vind ik persoonlijk. Geef mij ook maar echo & the bunnymen. Maar qua muziek kabbelt het gewoon te traag vooruit. Terwijl het maar 42 minuten duurt.

avatar van johan de witt
Toch wel mijn favoriete solo-album van Mac.
(Coldplay hoor ik er helemaal niet in trouwens, mochten ze willen...)