Ron Trent - The Afterlife (1990)

Alternatieve titel: Altered States

Dance / Electronic
Label: Warehouse

1. The Afterlife (8:50)
  2. Making Love (6:40)
  3. Altered States [Original Full Length Mix] (13:35)
avatar van RogerV
Geweldige deephouse-classic. Ontzettend invloedrijk geweest voor de progressive house en balearic sound. Ondanks de blikkerige sound nog steeds mooi en sfeervol.

En te bedenken dat Ron bij het uitkomen van de single pas 16 jaar was.

avatar van Cellulord
De orginele uitgave heeft als titel "The Afterlife"
"Altered States" is de titel van de Nederlandse uitgave uit 1992
Discogs

avatar van Cellulord
RogerV schreef:
Ondanks de blikkerige sound...

'Tis voor mij vooral die blikkerige sound de de tracks ferm afzwakken. Bij mommenten niet om aan te horen. En vanwege dat blikkerige geluid heb ik me door die laatste track geworsteld.
Nou als je een mixpaneel hebt kan je er misschien nog iets aan doen.

Deze mag dan ooit zeer invloedrijk geweest zijn maar ik vind hem nu wel echt verouderd klinken.

avatar van RogerV
Ik houd daar wel van. De tijd is in die zin ook vaak een goed filter die het kaf van het koren kan scheiden. Als het met het verouderen van de sound overeind blijft is het duidelijk goede muziek geweest.