Karma to Burn - Karma to Burn (1997)

Label: Roadrunner

1. Ma Petite Mort (4:09)
  2. I'm Not God (3:00)
  3. Patty Hearst's Closet Mantra (5:13)
  4. Mt Penetrator (4:27)
  5. Eight (4:39)
  6. Appalachian Woman (3:51)
  7. Twenty Four Hours (5:02)
  8. Six-Gun Sucker Punch (4:11)
  9. Thirteen (3:48)
  10. (Waltz of the) Playboy Pallbearers (3:38)
  11. Twin Sisters and Half a Bottle of Bourbon (3:57)
  12. Six (14:04)
avatar van cornucopia
Gave stoner(?)band met een heel goed debuut. Beetje vreemde donkere stem, maar past perfect bij de muziek. Helaas heeft deze zanger alleen maar op dit album mee gedaan, daarna zijn ze instrumentaal geworden. Voor mij een van de betere cd's uit dit genre.

miloz
Goeie band ja. Maar de donkere stem waar jij het over hebt irriteert mij mateloos. Dat ze daarna instrumentaal geworden zijn wist ik niet. Volgens mij heeft John Garcia van Kyuss en Hermano ook nog in Karma to Burn gezongen.

toch 3 sterren voor dit album.

avatar van candlebox
Karma to burn is altijd een instrumentale band geweest alleen wilde de platenmaatschappij dit album niet instrumenaal uitbrengen. Toen hebben ze er op het laatste moment een zanger bijgehaald en nog snel wat teksten geschreven om zodoende in ieder geval een cd te kunnen uitbrengen. Direct na de release van dit album hebben ze de zanger weer uit de band gekegeld en hebben ze een aantal nummers van dit album alsnog instrumentaal uitgebracht op hun tweede album.

avatar van cornucopia
John Garcia heeft idd een aantal keren live mee gespeeld, maar er is niets in de studio opgenomen. Garcia startte toen met Sloburn (jammer dat hier maar een ep'tje van is gekomen, want dit klonk bijna zo cool als Kyuss) en later Unida...

avatar van JoopKonraad
Er zijn wel opnames met John... Helaas zullen die nooit het licht zien... (Behalve dan de nieuwe track op de nieuwe plaat.) Net als de opnames met Curtis Duhn...

avatar van Papartis
Rock album van de week.

Robbiev
En toch, dat "lo fi" begin van Twenty Four Hours om daarna vol te gaan..geweldig