John Williams - Greatest Hits 1969-1999 (1999)

Score
Label: Sony Classical

1. Main Title from Star Wars (5:44)
  2. Flying Theme from E.T. (3:42)
  3. Main Title from Superman (4:25)
  4. Parade of the Slave Children from Indiana Jones and the Temple of Doom (4:53)
  5. Theme from the Sugarland Express (3:35)
  6. Theme from Jaws (2:51)
  7. Olympic Fanfare and Theme (3:47)
  8. Luke and Leia from Return of the Jedi (5:02)
  9. Main Title from the Reivers (5:13)
  10. The Imperial March from the Empire Strikes Back (3:04)
  11. Scherzo for Motorcycle and Orchestra from Indiana Jones and the Last Crusade (2:48)
  12. Cadillac of the Skies from Empire of the Sun (4:58)
  13. The Raiders March from Raiders of the Lost Ark (5:11)
  14. Suite from Close Encounters of the Third Kind (9:46)
  15. Hymn to the Fallen from Saving Private Ryan (6:10)
  16. Theme from Jurassic Park (5:29)
  17. Theme from Schindler's List (3:32)
  18. Flight to Neverland from Hook (4:41)
  19. Seven Years in Tibet from Seven Years in Tibet (7:09)
  20. Prologue from JFK (4:00)
  21. The Days Between from Stepmom (6:27)
  22. March from 1941 (4:14)
  23. Somewhere in My Memory from Home Alone (4:54)
  24. Summon the Heroes (6:14)
  25. Look Down, Lord from Rosewood (4:12)
  26. Theme from Far and Away (5:34)
  27. Theme from Born on the Fourth of July (6:20)
  28. Duel of the Fates from Star Wars Episode 1: The Phantom Menace (4:14)
avatar van JohnWilliams
Allle nummers die hier opstaan zijn gewoon geweldig. Ik heb de cd ook thuis liggen alleen dan de witte versie ervan. Mooiste tracks: 2, 12, 15, 18 & 20. Maar de rest is ook geweldig!!! Op track 25 na is het een prachtige CD ook al heb ik enkele tracks wel thuis liggen (de score dus zoals Schindler's List Theme) maar dat doet er niet toe! Gewoon een prachtig stukje werk door de jaren heen van Williams beste werken!

En waarom wordt dit dan weer wel toegelaten..? Is dit niet een beetje hetzelfde effect als klassieke muziek?

avatar van JohnWilliams
Hoe bedoel je Score-freak? Het is toch een verzamelalbum?

ja... Maar klassieke muziek wordt niet toegelaten op de site omdat je dan zoveel verschillende versies op de site hebt, en waarom dan eigenlijk een album toevoegen waar toch alleen maar werk opstaat van alleen maar scores die al op de site staan? Ik vind het een beetje zinloos...

avatar van thomzi50
Toch wel wat anders. Dit is gewoon een compilatie van muziek die al in deze vorm op de site staat, en bij klassieke muziek zijn het allemaal verschillende versies, die iedereen dus verschillend waardeert en dergelijken.
Maar het blijft gek natuurlijk, dat nummers die niet in allerlei versies worden gemaakt wel op de site mogen, en als er dan allerlei verschillende versies van verschijnen maar helemaal niet meer mogen.

score-freak schreef:
Ik vind het een beetje zinloos...

Vrij zinloos, maar niet een reden om dit soort dingen te verbieden. Kijk met veel vrees uit naar de dag dat er meer Morricone verzamelaars bij diens disco staan dan normale cd's...

neo
Ook 5 sterren Tommy? Vertel...

avatar van JohnWilliams
Hij is niet de enige die 5 sterren gaf voor dit album.

Heel goed album. Er zijn een heel deel nummers die ik nog niet kende. Waar ik zeker de score eens zal van beluisteren. Alle nummers zijn heel goed er is geen enkel dat minder is.

avatar van HANSZIMMER
Met dees album ga ik nog ff zoet zijn. Na Hans Zimmers zijn disco uitgelpuist te hebben ga ik me eens verdiepen in John Williams en als ik dit hier zo hoor belooft het zeer interessant te worden. Weet niet welk album eerst te beluisteren

0,5
Misschien ga ik nu wat users prikken, maar John Williams vind ik zwaar overschat.
Hij maakt typisch Amerikaanse muziek en daar ben ik allergisch voor.

avatar van HANSZIMMER
Het valt onmogelijk te ontkennen. John Williams is de grootste filmcomponist. Hij is niet mijn "number one" maar hij heeft het meest "grote themas" op zijn naam staan en dit album biedt daar een mooi overzichtje van (hoewel sommigen als Hedwigs theme spijtig genoeg nog niet included zijn - misschien tijd voor een nieuw overzichtalbum...)

avatar van JohnWilliams
Er zijn heel veel verzamelalbums van John Williams, als we die allemaal erop gaan zetten zijn we nog wel even bezig denk ik

JohnWilliams schreef:

Denk het niet, ze zijn allemaal barslecht.

HANSZIMMER schreef:

Onmogelijk? ik heb het al ontkend

RomeX schreef:
Hij maakt typisch Amerikaanse muziek en daar ben ik allergisch voor.

Amerikaanse muziek, laat me niet lachen.
Alsof Harry Potter, Jurassic Park of Jaws Amerikaans zijn zeg. Jij zoekt gewoon een manier om aandacht te trekken, toch moet ik reageren omdat deze praat nergens op slaat. Een 0,5* voor allemaal meesterwerken van Williams, alsof jij dat beter kan!!!!!!!!!!!!!!!

RomeX schreef:
Onmogelijk? ik heb het al ontkend

Wat jij een ontkenning noemt. Gwn zeggen dat het typische Amerikaanse muziek is en verder geen enkele argumentatie. Zelfs al is dit je smaak niet, je kan onmogelijk ontkennen dat dit bomvol ijzersterke themas zit.

@JW: Ik versta je drang om hierop in te gaan maar eigenlijk zouden we dit gwn moeten negeren.

neo
Ik ken naast liefhebbers ook tegenstanders die niks hebben met veel van zijn bombastische thema's, die van grote bekendheid zijn en van Amerikaanse origine (en daar dus symbool voor staat). Daar kun je best in korte termen over spreken. Prima, maar daar dan op reageren met termen als ''het valt niet de ontkennen'' en gaan lopen schreeuwen... Het is blijkbaar moeilijk om kritiek op Williams te verdragen, ook al is het slechts bondig verwoord.

avatar van HANSZIMMER
Van Michael Jackson wordt ook gezegd dat hij de king of pop is. Waarom? Omdat hij toch wel enorm veel grote nummers en hits op zijn naam staan heeft. Betekent dit dat iedereen die dat zegt zijn muziek zo fantastisch vindt?

Een gelijkaardige redenering maak ik hier. John Williams is lang niet mijn favoriete componist maar hij heeft wel het meeste grote hits op zijn naam staan en dat kan niemand ontkennen. Dat is alles wat ik met mijn reactie bedoelde.
En ik vind het wat dom om dat te ontkennen in één stom zinnetje. Door te zeggen dat iets niet jouw genre is, ontken je absoluut niet dat hij het meest grote hits op zijn naam staan heeft.
Want volgens mij is het aantal hits en gekregen awards toch wel de enige objectieve maatstaaf over de grootsheid van een componist. Alle andere maatstaven zijn gebasseerd op zuiver persoonlijke interpretatie.

avatar van brooklyn
JohnWilliams schreef:
, alsof jij dat beter kan!!!!!!!!!!!!!!!

neo
Grootsheid zoals hierboven beschreven kan soms door andere toch gelinkt worden aan kwaliteit. Enfin, kan gebeuren.

Maar om dan vervolgens een kreet als ''Zelfs al is dit je smaak niet, je kan onmogelijk ontkennen dat dit bomvol ijzersterke themas zit.'' in de groep te gooien... Dat is nogal een dooddoener.

neo schreef:

Een beetje kritiek mag wel, de man is tenslotte niet heilig, maar ik kan er gewoon niet bij dat iemand hier 0,5* voor geeft.

Chill down sister.

Ik vind er geen zak aan. punt!
Ik begrijp dat J.Wiliams jouw idool is, maar jij moet ook begrijpen dat er mensen op aarde zijn die er geen zak aan vinden. Vandaar een 0,5.......

Dus volgende keer wat verstandiger reageren in plaats van als een naakte kip rond te rennen.

avatar van esteban
John Williams was trending vandaag, dus mijn hart sloeg een beurtje over ... Tot ik zag dat het was om zijn 88ste verjaardag te vieren. Een opluchting. De dag dat deze held ons verlaat, zal het mij absoluut iets doen. zoveel wondermooie muziek. De meester der meesters. Nog maar eens wat legendarische tracks van op deze verzamelaar beluisteren.

avatar van Pepino
esteban schreef:

Precies hetzelfde bij mij, toen ik zijn naam zag opduiken. Gelukkig is deze held nog onder ons.

avatar van esteban
'k Moet zijn (voorlopig) laatste score trouwens nog beluisteren, maar moet eerst de film eindelijk nog zien.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Hij kan vannacht zijn 52e nominatie verzilveren!