Mecano - Aidalai (1991)

Spanje
Label: Ariola

1. El Fallo Positivo (4:04)
  2. El Uno, el Dos, el Tres (4:43)
  3. Bailando Salsa (4:12)
  4. El 7 de Septiembre (5:03)
  5. Naturaleza Muerta (5:06)
  6. 1917 (4:15)
  7. Una Rosa Es Una Rosa (4:51)
  8. El Lago Artificial (3:56)
  9. (4:19)
  10. Dalai Lama (5:33)
  11. El Peón del Rey de Negras (4:51)
  12. J.C. (4:23)
  13. Sentía (3:29)
In Nederland bleef het helaas bij één hit: Hijo de la Luna. Best wel jammer want deze cd was zeker ook niet verkeerd en bevat toch een aantal mooie liedjes die de competitie met die ene hit makkelijk aan kunnen.

Gish
"El 7 de Septembre" en "Tu" zijn nummers van een grote schoonheid. Helaas weinig meer van vernomen.
Mooi maar wat wisselvallig album.

avatar van Jan Wessels
Tu is een wereldnummer. Wat heeft deze zangeres een mooie stem en dan die prachtige orkestratie. Van mij mag dit nummer minuten langer duren. Wat heet: een kwartier minimaal. Meestal draai ik dit nummer meerdere keren achter elkaar. Pure schoonheid. Heb het nummer los op een cd-tje staan jammer genoeg en niet het album.

avatar van 93.9
tu is een top 40 hit geweest hier

avatar van BlauweVla
Dit album klinkt als een klok, heel mooi gedaan. Mooie nummers in een keur aan stijlen. Mooie Ballads, dan weer opgewekt, of een georkestreerd stuk hier en daar, op het filmische af. "El Peón del Rey de Negras" doet me erg aan het Spaanstalige werk van Shakira denken Tegenover het album hiervoor "Descanso Dominical" is Mecano mijn inziens toch duidelijk gegroeid (ik ken de allereerste albums van daarvoor niet trouwens...). Alleen het instrumentale "1917" -hoewel interessant om naar te luisteren- past er niet echt op.