Roy Harper - Folkjokeopus (1969)

4,03

Folk
Label: Liberty

1. Sgt. Sunshine (3:04)
  2. She's the One (6:55)
  3. In the Time of Water (2:16)
  4. Composer of Life (2:28)
  5. One for All (8:14)
  6. Exercising Some Control (2:50)
  7. Mcgoohan's Blues (17:54)
  8. Mañana (4:20)
4 BERICHTEN
avatar van Droombolus
Ondanks dat Harper's arrangementen op deze plaat heen en weer zwalken tussen 60s pop, lounge muziek en navelstaarderig oriëntaals à la Incredible Stringband zijn de composities op deze plaat zo ongelofeloos sterk dat Folkjokeopus hard op weg is een plaats vlak achter Stormcock in te gaan nemen bij mijn Harper faves. McGoohan's Blues is het stralende middelpunt en IMO een van de beste nummers die hij ooit schreef .........

Stiekum overweeg ik om mijn avatar ook een achtste slag te draaien

avatar van robbrouwer58
Uit 1969? Klein meesterwerk! Heerlijk!

avatar van knots

Roy Harper is dat niet een van de meest ondergewardeerde artiesten op musicmeter, vooral in het singer-songwriter gebied.
Stormcock word nog wel gewardeerd, maar dat is ook een meesterwerk alla.
Dit plaatje daarentegen heeft wel een mooi gemiddelde, maar niet erg veel stemmers, Terwijl ik dit ook echt een vreselijk goed album vind, met als hoogtepunt Mcgoohan's Blues.

avatar van Droombolus
Nou Knots, jij mag natuurlijk ook best stemmen .......... Wist je dat McGoohan's Blues is geïnspireerd door Patrick McGoohan, de acteur / producer van de geniale 60s TV serie The Prisoner ?