Modeselektor - Boogy Bytes Vol. 3 (2007)

Duitsland
Dance
Label: BPitch Control

1. The Panacea - Intro (0:40)
  2. Siriusmo - Wow (3:03)
  3. The Detroit Experiment - Vernors (1:56)
  4. Flying Lotus - 1983 (1:37)
  5. Spank Rock - Rick Rubin (2:04)
  6. Paul Kalkbrenner - Gia2000 [Modeselektor Gia2007 Remix] (0:50)
  7. James Holden - Idiot (4:51)
  8. Bobby Peru - Erotic Discourse [Audiojack Remix] (2:40)
  9. C'hantal - The Realm (Accapella) (1:03)
  10. Nathan Fake - Charlie's House [Apparat Rmx] (3:09)
  11. Errorsmith, Robag Wruhme, Female en Krause Duo - Free for All / Papp-Tonikk / Cally 2 / Tigerbett (2:31)
  12. Skream en Angelo Battilani - Midnight Request Line / Empty (2:57)
  13. Rhythm & Sound - Poor People Must Work [Carl Craig Remix] (3:53)

met Bobbo Shanti

14. Burial - Southern Comfort (1:45)
  15. Jean Jacques Perry, Luke Vibert en Philippe Cam - Moog Acid [Plastician Mix] / Karine (3:23)
  16. Modeselektor - Lost (2:56)
  17. Modeselektor - Fill in # 1 (0:15)
  18. Siriusmo - Discosau (2:34)
  19. Modeselektor - Fill in # 2 (0:37)

met Teki Latex

20. TTC - Une Bande de Mec Sympa (3:50)

met Modeselektor

21. Clatterbox - Collision Detection (0:45)
  22. Mr. Oizo - Half a Scissor (2:16)
  23. Marcel Dettmann en Errorsmith - Let's Do It / A1 (2:31)
  24. µ-Ziq - µ-Ziq Theme (2:49)
  25. Phon.o - Ridin' Dirty (1:16)
  26. Radiohead - Idiotheque (5:45)
  27. Modeselektor - Outro (3:00)
My oh my, wat een heerlijke mixplaat dit zeg. Ik heb van Modeselektor altijd het idee dat het nogal losbollen zijn en dat hun releases alle kanten opstuiteren, maar hier is dat niet het geval. Hoogtepuntjes:

*C'hantal - The Realm -> da's dus gewoon de vocal van The Ultimate Seduction. Mooi gecombineerd met een nummer van Bobby Peru dat ook alweer een paar jaar meegaat.

*het stuk van Rhythm and Sound t/m Perry en Luke Vibert: wat een mooi stukje euforische dance. Die Carl Craig is wel een ontzettend genie zeg; knap hoe hij op een tamelijk ingetogen manier een nummer zo'n hedonistisch geluid weet mee te geven.

avatar van T.O.
herman schreef:
*C'hantal - The Realm -> da's dus gewoon de vocal van The Ultimate Seduction.

En 100 andere dance nummers Speedy J's "Something For Your Mind" bijvoorbeeld.

Interessante tracklist dit, moet maar eens vaker van dit soort mix-cd's luisteren, dat doe ik eigenlijk nooit.

Ik zag het inderdaad toen ik C'hantal eens opzocht op Discogs.

Best wel een aanrader vind ik, deze plaat.

avatar van T.O.
Ik vraag me alleen af wat de gedachte achter de Boogy Bytes-covers is

avatar van Antie
Laatste dagen nog eens op gezet.
Wat kan ik toch genieten van deze cd.
Combinatie van hip hop en elektro is alleen bij modeselektor zo geslaagd.
Hoogtpunten op de cd vind ik "James Holden - Idiot" (wat een zalige geflipte plaat) en natuurlijk "Nathan Fake - Charlie's House [Apparat rmx]" waar de originel versie op "James Holden - at the controls" staat.
Remix van "Bobby Peru - Erotic Discourse [Audiojack Remix]" vind ik
ook wel leuk, alleen origineel wel iets energieker
Het enigste minpuntje vind ik zijn sampels uit de trancestemmetjes van vroeger.
Zoals "something for your mind...." "ultimate seduction" vind ik een
beetje te gedateerd klinken en past er niet echt bij.
"Radiohead - idiotheque" op einde is terug even hoogtepuntje.
Voor die dat dit de eerste kennismaking is met modeselektor
raad ik aan om hun debuutalbum "Hello mom!" eens aan te schaffen.
Hun laatste album "Happy birthday!" viel me wat tegen.
Zeker die rmx van "The First Rebirth"

Maar voor de rest schitterend duo

tuktak
beste boogybytes tot nu toe. afwisselend, catchy, maar continu kwalitatief hoogstaand. die charlie's house apparat remix blijft fenomenaal. discosau is ook een erg fijne track, benieuwd naar ander werk van siriusmo. zo moet franse house klinken.

avatar van samslam
Ook voor mij vlotjes 4*

Op hetzelfde niveau als debuutplaat Hello Mom, dergelijke platen brengen mij in een ongekende party-stemming.

Lekker gemixt, vlot, en feest. Ook leuk die mix met Idiotheque! Het luistert lekker weg en verveelt niet. 4*

avatar van Jordipordie
Supermix. Half puntje erbij

avatar van Stapler
Die overgangen/mixen van Siriusmo - Wow naar The Detroit Experiment - Vernors en Burial - Southern Comfort naar
Jean Jaques Perry, Luke Vibert en Philippe Cam - Moog Acid [Plastician Mix] / Karine zijn echt geniaal .

Vocal van ultimate seduction had weggelaten kunnen worden voor 4,5 geweldige cd

Lukk0
Waanzinnig lekkere Boogy Bytes is dit zeg, ontzettend afwisselend met echte knallers ertussen. Idiot, Charlie's House, Poor People Must Work, Discosau... Voelt af en toe alleen net niet genoeg als een geheel, de overgang van Idiot naar Erotic Discourse bijvoorbeeld valt me een beetje tegen. Aanradertje voor wie meer wil horen van Modeselektor: hun samenwerking met Apparat (als Moderat) is zeker de moeite.

avatar van Jordipordie
Het wordt tijd dat deze CD op Spotify komt te staan!