Yngwie Malmsteen - 20th Century Masters (2005)

Alternatieve titels: The Millennium Collection | The Best Of

Zweden
Rock / Metal
Label: Polydor

1. Black Star (4:53)
  2. Far Beyond the Sun (2:52)
  3. I'll See the Light, Tonight (4:26)
  4. Soldier Without Faith (6:11)
  5. You Don't Remember, I'll Never Forget (4:30)
  6. Liar (4:03)
  7. Queen in Love (4:04)
  8. Trilogy Suite OP: 5 (7:19)
  9. Hold On (5:12)
  10. Heaven Tonight (4:08)
  11. Déjà Vu (4:17)
  12. Making Love [Extended Guitar Solo] (6:21)
avatar van argus
Prima overzicht van het werk van Yngwie Malmsteen, periode 1984-1990. Geen nutteloze covers maar origineel werk met als uitschieters "Black Star", "Soldier Without Faith", "You Don't Remember, I'll Never Forget", "Hold On", "Déjà Vu" en natuurlijk het schitterende "Making Love". Ooit had ik het voorrecht vijf songs van deze tracklist live te beluisteren en wel in de Melkweg in Amsterdam op 13 juni 1998. Ik stond er met m'n neus bovenop en vond het toch wel een geinig concert in zo'n kleine zaal als die van de melkweg. De Zweedse zanger van toen, Mats Leven, die kon echt loeierhard schreeuwen wat eigenlijk totaal niet hoefde, maar wel grappig was. Bovenstaande album is natuurlijk met de originele zangers : Jeff Scott Soto (2-3), Mark Boals (5-7), Joe Lynn Turner (9-11) en Goran Edman (12).
Mooiste live song destijds : "You Don't Remember, I'll Never Forget".